NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu di okt 16, 2018 4:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: buikkrampen
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 6:54 pm 

Hallo,

Mijn nierfunctie is de laatste anderhalf jaar met ongeveer 30% achteruit gegaan en zit nu ook op ongeveer 30% procent. Nu ben ik erg vermoeid, maar dit heb ik al een hele tijd. Maar de laatste maanden heb ik ook bij steeds meer voedingsmiddelen buikkrampen. Met name bij de vette hap (ben ik gelukkig niet dol op), spinazie (wel heerlijk) en bruine bonen. Herkent iemand dit? Het wordt zo steeds moeilijker iets te verzinnen om te eten. helemaal ook ivm met het natrium en eiwitbeperkt dieet. Iemand tips?

Gr suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2012 8:49 pm 

sinds mijn nierfunktie weer terugloopt is de cellcept verhoogd en heb ik ook weer dagelijks last van mijn buik/darmen..

is je medicatie misschien gewijzigd?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2012 9:01 pm 

Hoi,

Nee, mijn medicatie is in 2008 gewijzigd. En sinds vorige maand slik ik dan wel plastabletten erbij. Maar de buikkrampen heb ik al langer. en door die buikkrampen en het altijd opletten op wat je wel en niet mag, vergaat je eetlust ook. vaak heb ik na een paar happen warm eten al genoeg. een broodje gaat nog wel, maar heb erg veel moeite om warm eten te eten. de eetlust is weg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 7:14 pm 

het wordt alleen maar erger. ik mag al blij zijn als ik een kwart portie warm eten naar binnen krijg en 2 a 3 boterhammen op een dag. brood gaat wel redelijk. net ook weer. bordje pasta aan het eten. maar het staat me gewoon tegen. denk dat ik maar een boterham neem. maar dit is niet leuk meer. Wat moet ik hier mee. door de weinige eetlust heb ik ook geen energie en kracht meer. moest net van het werk naar huis fietsen. kon ik een aantal maanden geleden nog in 10 minuten. nu duurt het ongeveer 20 minuten eer ik thuis ben. en dan helemaal bezweet en ik had koorts.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 8:29 pm 

Zo verging het mij ook toen mijn oude nieren het opgaven. Onmogelijk om te aanvaarden. Ik heb geen raad voor je Suzanne, maar ik leef met je mee... Sterkte. [;)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 8:41 pm 

Dank je wel Ricky. Ik heb wel besloten morgen even met het ziekenhuis contact op te nemen. en ik heb een mail gestuurd naar de maatschappelijk werkster om een afspraak te maken voor volgende maand. dan moet ik namelijk ook weer op controle komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 10, 2012 6:51 am 

Niet bij de pakken blijven zitten,"iets" doen is ook hier de boodschap. Maar dat had je al begrepen zie ik. [;)] Succes verder Suzanne!

Mvg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 10, 2012 11:51 am 

heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en ik zou vandaag terug gebeld worden. Wel door een andere arts, want de mijne was er niet vandaag. Ook heb ik me afgemeld op van het werk. heb vanacht erg slecht geslapen en kon vanmorgen bijna niet op mijn benen staan. Dus ik doe lekker rustig aan vandaag. Ik ben niet ziekgemeld op het werk, maar ze hebben een vakantie dag geschreven. Ik hoop dat ik me zondag wat fitter voel, want dan ga ik een aantal dagen weg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 10, 2012 1:28 pm 

heb net de nefroloog aan de lijn gehad. het kan zijn dat de plastabletten iets te goed hun werk doen en ik nu uitgedroogd ben. Hierdoor kan je eetlust ook vergaan en voel je je ook zwak. Moet nu de dosering halveren en over 2 weken terug komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 18, 2012 9:00 pm 

Even een update. Het lag inderdaad aan de plastabletten. mijn eetlust is weer terug gelukkig. Maar nu heb ik de laatste weken steeds vaker dunne ontlasting. Niet waterdun, maar wel dun. Maar ik zou niet weten waar het van komt. Ben juist heel erg gaan opletten met mijn dieet. En eet nog maar weinig vlees. Heb verder ook geen andere dingen op. Dus zou echt niet weten waar dit aan kan liggen. Eerst was het heel af en toe (1 maal per week), maar de laatste paar dagen toch wel iedere dag. Heb verder geen buikpijn of andere klachten. Ik kijk het nog een paar dagen aan en mocht het erger worden of niet overgaan dan neem ik toch contact op met de arts. Kennen jullie dit. En kan dit te maken hebben met de nieren die steeds minder werken?

Gr Suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2012 7:20 pm 

hoi suzanne

laat voor de zekerheid even een kweekje weg doen van je ontlasting, het zou zomaar ook een bacterie kunnen zijn. sterkte suzanne.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2012 7:31 pm 

Hoi Gerry,

Ik neem morgen even contact op met de huisarts. Laat wel weten hoe het verder gaat.

Gr Suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 11:45 am 

Hoi,

Zul je zien dat het vanmorgen weer normaal was. Ik kijk het dus nog even aan. Mocht het terugkomen dan neem ik contact op met de huisarts.

Gr Suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 10:55 pm 

Ik neem morgen toch maar contact op met de huisarts. Was vanavond weer raak en ik plas weinig ondanks de furosemide en houd nu flink vocht vast.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]