NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo aug 15, 2018 9:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: huishoudelijke hulp
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 11:35 pm 

hallo allemaal

ik ben 24 en al vanaf mijn geboorte nierpatient op dit moment doe ik aan buikspoeling 4 x per dag mijn partner werkt op onregelmatige werktijden en meestal snachts nu is het probleem dat ik het huishouden niet meer bij kan houden en zou daar graag hulp in willen

maar voordat ik naar de gemeente ga wilde ik hier eens rondvragen of er mensen zijn die ook huishoudelijke hulp via de gemeente hebben en hoe dat dan precies is zijn werk gaat en of het de moeite is om het bij de gemeente aan te vragen ik heb vernomen dat je een soort van bijdrage moet betalen hoe hoog is deze en kan ik dan niet beter iemand aannemen en die gewoon per uur betalen

met vriendelijke groet pascalle

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 12:39 am 

Hallo

Mijn vrouw werkt voor de gemeente in thuiszorg en zegt dat je eigen bijdrage CAK te maken heeft met hoeveel uren je hulp krijgt en jullie inkomens.

Dit kun je zelf uitrekenen met progamma op CAK eigen bijdrage.

Voor vele mensen is de bijdrage maar minimaal maar je kunt natuurlijk het altijd overwegen na berekening.

Succes !!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 9:05 am 

Hallo Pascal,

Ik ben het met de vorige schrijver eens dat je zelf kan uitrekenen wat je eigen bijdrage zal zijn. Uiteraard kan je een aanvraag bij de gemeente gaan doen voor huishoudelijke hulp, maar het is maar de vraag of je hiervoor in aanmerking kan komen. Het principe is dat je eerst zelf moet kijken of je via familie of kennissen hulp kunt inschakelen. Er zal ook gekeken worden wat jouw echtgenoot nog aan huishoudelijke werkzaamheden kan doen. Van haar wordt er verwacht dat zij zeker een deel van de huishoudelijke werkzaam verricht. Pas als dat niet mogelijk blijkt te zijn zou je een indicatie voor huishoudelijke hulp kunnen krijgen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 9:46 pm 

Mij werd verteld dat omdat ik een gezonde man heb ik geen recht heb op hulp in de huishouding. Ook eventuele thuiswonende kinderen worden geacht om mee te helpen, dat is dan wel afhankelijk van hun leeftijd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 8:37 am 

Ik krijg ook geen thuiszorg. Mijn man en twee thuiswonende kinderen moeten maar helpen.

Dat mijn man een jaar geleden een herseninfarct heeft gehad en al zijn energie in zin werk moet steken, is niet van belang.

Groetjes Linda.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 18, 2011 9:35 pm 

hallo pascalle

Ik ben dit jaar febr getransplanteerd en omdat ik met een invalide man zit hebben ze mij geadviseerd(de familie)om hulp aan te vragen,ik heb nagekeken wat ik aan bijdrage moest bij betalen nou dat was niet misselijk voor 3 uur in de 2 weken.Ik moest voor 6 uur per 4 weken 119 euro aan bijdrage betalen!!!Het is gewoon te gek voor woorden.Ik heb nu zelf een hulp die ik 3 uur in de 2 weken voor het zware werk laat komen en nu ben ik 60 euro kwijt in de 4 weken,dus kijk eens in je omgeving of er iemand je kan helpen.Want van de gemeente en de instanties hoef je het niet te hebben.

succes groetjes co

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 11:27 am 

De eigen bijdrage die je voor WMO huishoudelijke hulp moet betalen is afhankelijk van je inkomen. Heb je veel inkomen dan is je eigen bijdrage ook hoog en dan loont het inderdaad om zelf iemand in dienst te nemen. Heb je minder inkomen dan betaal je ook een lagere eigen bijdrage.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]