NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu zo dec 16, 2018 3:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: achteruitgang gezondheid
BerichtGeplaatst: zo aug 15, 2010 8:10 pm 

Hallo,

Ik heb een vraag. de laatste maanden ben ik verschrikkelijk moe en vind ik het steeds moeilijker worden om mijn werk vol te houden. Nu ben ik al voor 35 tot 45 procent afgekeurd en mag max 30 uur werken. Nu heb ik de afgelopen 3 weken ook ongeveer 30 uur gewerkt, maar eigenlijk was dit te veel. Ik ben helemaal kapot en kan buiten het werk om niets meer doen. Nu twijfel ik of ik een brief naar het uwv moet sturen om me te laten herkeuren. straks vinden ze namelijk dat ik ipv minder juist meer kan werken.

Creat was afgelopen week 131. is het hoogste sinds 20 jaar. is met 20 punten gestegen in in ieder geval 3 maanden. en moet nu aankomende week terugkomen om weer bloed te prikken. ook heb ik slaaptabletten gekregen omdat ik verschrikkelijk slecht slaap. wordt tig keer per nacht wakker en slaap heel licht. heb ook vaak genoeg dat ik maar een aantal uur per nacht slaap, terwijl ik wel verschrikkelijk moe ben.

maar nu is er buiten het creat om niets gevonden waar dit aan zou kunnen liggen. is dit genoeg om een herkeuring aan te vragen of zou ik een brief door de arts moeten laten opstellen zodat ik die kan meesturen?

alvast bedankt.

gr suzanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 5:43 am 

Hoi Suzanne,

Dit is een vervelende situatie. Is het dan geen optie om je voor een aantal uren per week ziek te melden? Uiteraard zou ik dat dan wel met je werkgever bespreken.

Volgens mij is het dan zo dat na 4 weken er vanuit je werk een brief richting UWV moet om te vragen of ze je situatie opnieuw willen bekijken/ beoordelen.

Het feit dat je dan al een maand minder uren hebt gewerkt (=ziek gemeld) geeft dan wel aan dat je op dit moment gewoon die 30 uur per week niet kan werken.

En hopelijk is er sprake van een tijdelijke situatie en kan je na verloop van tijd wel weer die 30 uur werken.

Op dit moment is je gezondheid het allerbelangrijkste.

Suc6 ermee.

groetjes, Marina

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 9:45 pm 

Hoi,

Marina, bedankt voor je bericht. Ik heb vandaag op het werk aangegeven dat ik het even iets rustiger aan wil doen, omdat ik het niet red. de komende weken stond ik gelukkig ook minder ingeroosterd. Ook heb ik vanavond een mail gestuurd naar de patienten desk om advies te vragen. even afwachten wat ik terug krijg van hun.

gr suzanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 2:12 pm 

Hoi,

Komt me bekend voor. Ik werk over het algemeen vrij hard en loop nu met regelmaat tegen mijn grenzen aan. Ik vind het dan moeilijk om dan maar eerder naar huis te gaan. Gevolg; erg moe thuis, soms zelfs misselijk van vermoeidheid. Ht is niet zo eenvoudig om hier richting je baas en collega's om te gaan, zeker niet in een kleiner bedrijf waar je weet dat je afwezigheid door anderen gevoeld wordt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 6:51 pm 

Hoi,

Roelands,bedankt voor je reactie. Het is idd lastig om aan te geven dat hiet niet meer gaat. Ik heb het wel gedaan. en aankomende donderdag heb ik een gesprek met zowel de vestigings als de rayonmanager. Ook heb ik aankomende donderdag eerst nog een gesprek met de arbeidsdeskundige van de nvn. Dus even afwachten wat er allemaal uit gaat komen.

gr suzanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]