NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo aug 15, 2018 9:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verhoging
BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 7:03 pm 

Hallo,

Ik heb een vraagje. Is het als nierpatiënt normaal dat je verhoging (38,2) hebt als je moe bent. vaak is dit binnen een uurtje gedaald als ik thuis tot rust kom. of kan er dan iets anders aan de hand zijn en moet ik het ziekenhuis of de huisarts bellen?

gr Suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 7:17 pm 

hey Suzanne,

ik heb dit ook een tijdje gehad. mijn arts had zoiets van als het zakt als je rust neemt kan het geen kwaad. dan is het een reactie van je lichaam dat je net iets teveel gedaan hebt. dus inderdaad even rust nemen en dan is het goed.

hij vertelde me ook nog dat bij 'gezonde'mensen de temp op kan lopen tot 40 graden als ze aan het sporten zijn bijv. Dus dan kan 38.2 geen kwaad, zolang het maar weg blijft gaan met rust en je je verders niet ziek voelt.

Succes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 7:53 pm 

Hoi Susanne,

dank je voor je reactie. ik heb ook eigenlijk alleen maar verhoging/koorts als ik moe of verkouden ben. echt heel raar. maar het kan dus geen kwaad. gewoon nog meer rust nemen.

gr suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 01, 2010 1:54 pm 

ja dat was het advies van mijn arts. en dat ik er niet teveel op gefocust moest zijn. want met deze warme temeraturen kan je ook al vrhoging krijgen zonder dat je iets geks doet.

Dus zolang jij je goed voelt, is het ook goed. als je toch twijfelt kan je natuurlijk altijd je eigen nefroloog bellen, maar dit was wat mijn arts zei.

Succes

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 6:22 pm 

Hallo,

Dinsdag ga ik naar de huisarts omdat de koorts steeds hoger is (38.6 of soms nog hoger) en ook steeds vaker komt. Energie is ook erg laag en ik houd vocht vast. kan geen ring meer om. Als ik een ring om doe zit die binnen een uur al veel te strak en moet die af. wel heb ik dan nog de hele dag de afdruk van de ring in mijn vinger staan. creat wordt ook steeds hoger. schommelt nu tussen de 130 en 155 in. terwijl die vorig jaar nog rond de 120 of lager lag. en 2,5 jaar geleden nog 88. dus nierfinctie gaat toch wel achteruit. mijn dietist gaat uitzoeken of ik moet beginnen met een speciaal dieet. dit vraag ik ook gelijk aan de huisarts na.

gr suzanne

Profiel  

Berichttitel: Re: verhoging
BerichtGeplaatst: do jan 01, 2015 10:25 am 

Ik heb een paar vraagjes. oke het is nu heel warm buiten. dus messchien ligt het daar aan. oke dan nu mijn vragen. ik wordt van uit het niets misselijk, duizelig en moet zweten. het is al een week en dan nu weer aan de gang. zo vervelend. en vraag niet wat ik aan heb dat dat is bijna niks. dus ja daar kan het niet aan liggen. ik drink genoeg, heb de deur van de huiskamer open staan. en ik doe niks zit stil. en als ik wat ga doen dan moet ik zo snel mogelijk weer zitten of gaan liggen want dan voel ik me echt niet goed worden. me vriend en ik zijn ook bezig om zwanger te raken. dus of het daar mee te maken heb dat weet ik niet. ik wil ook geen test kopen. omdat ik dat een paar keer heb gedaan en daar stond dan op niet zwanger. dus ben eigenlijk bang dat dan weer gebeurt. kan iemand mijn raad geven. of moet ik gewoon ff lang bij de huisarts..

http://www.test-king.com/training/pmp-s ... stions.htm
http://www.principiacollege.edu/

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 01, 2015 1:04 pm 

Mijn advies: ga bij de dokter langs.
Sterkte en succes.

Doortje

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 11:29 am 
Als ik met mijn getransplanteerde nier koorts heb moet ik het ziekenhuis bellen.Heb het voor de tansplantatie nooit gedaan met koorts bellen.
Bij twijfel gewoon bellen.

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 4:07 am 

Hoi zeeshan,
Gebruik je bloeddruk verlagers?! Want de klachten die je beschrijft passen erg hoed bij een lage bloeddruk. Als je zit is er weinig aan de hand maar zodra je gaat staan krijg je het gevoel alsof je gaat flauw vallen.
Als je bloeddruk verlagers gebruikt, check een keer je bloeddruk wanneer je je zo naar voelt en misschien met de arts praten over eventuele verlaging van dese medicatie of stoppen?
Heel veel succes en sterkte.

Groetjes sonia

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]