NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo sep 19, 2018 6:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: buikkatheter en lingerie
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 10:40 pm 

Heb sinds enkele weken een katheter in mijn buik en ga vannacht voor het eerst thuis aan de APD-machine. Spannend allemaal... Maar mijn vraag: heeft iemand goede ideeen om de katheter op een mooie manier te verbergen. Misschien met lingerie of iets van dien aard. Die riem die je erbij krijgt is ook niet echt mooi en zit ook niet lekker. Op Internet staat wel veel over lingerie en stoma, maar dan gaat het met name om het zakje, die ik natuurlijk niet heb. Heeft iemand tips hierover?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:17 pm 

Hallo Karin,

Misschien weet ik iets voor je: de Bodyfix van Baxter.

De uitvoering voor dames is te omschrijven als een elegante elastische gordel van wit kantachtig materiaal, met witte zijden hoesjes en lusjes erop waar je de miniset in kan opbergen. De gordel lijkt me 10 a 15 cm breed, en bedekt de exit area (de poort). De prijs bedraagt 41,65 en hij is verkrijgbaar in 7 maten van XXS tm XXL.

Ik moet toegeven, dit ziet er stukken beter uit dan de standaard PD-belt...

Ik kan je een scan van de folder sturen, maar je kan zelf ook eens bellen met Baxter en er naar vragen.

Veel succes met de machine !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 5:53 pm 

Hoi Karin,

Ik heb 'm indertijd gewoon in een lusvorm op mijn buik vastgetaped (witte tape via arts voorgeschreven, idem gaasjes omdat ik de poort altijd moest afdekken).

Dat vond ik het fijnste, geen extra toeters en bellen of een extra riem op mijn lijf. Wel af en toe de 'plakplek' wisselen om evt. irritaties te voorkomen. Oh ja, ik draag wel (taille)onderbroeken met een pijpje, dus al een groter formaat. Dus dat hield daardoor ook al alles op zijn plaats. Met een string of andere kleiner ondergoed kan dit weer minder confortabel zijn.

Succes met het wennen aan de APD (tenminste, ik moest in het begin wennen).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]