NVN forum

Forum van Nierpatiƫntenvereniging Nederland
Het is nu wo sep 19, 2018 6:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 2:57 pm 

Hoi allemaal

Ik doe sinds oktober fysiofitness, zoals de naam al zegt is dit onder begeleiding van een fysiotherapeut.

Ik ben hiermee begonnen omdat ik toen ik vorig jaar uit het ziekenhuis kwam waar mijn bloeddruk is ingesteld op medicatie,ikal duizelig werd als ik met mijn ogen knipperde en tijdens de ziekenhuisopname heel veel conditie en spierkracht heb ingeleverd

Aangezien ik volgens de verzekering geen chronische ziekte heb waarbij je langdurig fysiotherapie vergoed krijg (pre-terminale nierinsufficientie is blijkbaar niet chronisch),maar het wel nodig is dat ik zo goed mogelijk in conditie kom gezien de toekomst (dialyse en of transplantatie gezien mdrd van 21)en ik graag weer wil kunnen werken.

ik betaal nu dus veel geld om 3x per week te sporten , ik merk echter dat ik er wel baat bij heb.

Nu vroeg ik me af of ik deze kosten zou kunnen opgeven bij de belastingdienst onder specifieke uitgaven bij ziekte. Ook meet ik zelf mijn bloeddruk op verzoek van de nefroloog met een professionele bloeddrukmeter, kan ik deze aanschafkosten ook opgeven?

Vriendelijk dank, Erna

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 8:47 pm 

hoi erna,

ik denk dat je de kosten van je bloeddruk meter wel af kan trekken van de belasting, maar de fysiotherapie durf ik niet te zeggen.

groetjes susanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]