NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo jan 16, 2019 7:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: nachtdialyse
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 8:51 pm 

ik dialyseer 3 x per week 4 uur in een ziekenhuis. Nu heeft mijn nefroloog gevraagd of ik de nachtdialyse in wil. Dat betekent 4 x 7,5 uur per week. Nu wil het geval dat ik prikangst heb. Mijn vraag is: zijn de resultaten van 4 x 7,5 uur SN vergelijkbaar met 3 x 4 uur met 2 naalden?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 9:39 pm 

Mijn moeder heeft een tijdlang nachtdialyse gedaan en vond dit 'prettig(er)' dan overdag; er is meer tijd om te dialyseren, het gaat dus geleidelijk(er) en is daarom ook minder vermoeiend.

Bijkomend voordeel is dat er (mogelijk) minder dieetbeperkingen zijn en de medicatie eventueel ook verlaagd kan worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 10:40 pm 

Mijn man had intertijds ook een nachtdialyse; het beviel hem zo goed; hij voelde zich zo fit en lekker, mag meer drinken per dag (1,5 liter per dag of soms meer). Eerst hebben we overdag gedaan om te oefenen, 5 x 3 uren, maar het beviel ons niet om op overdag te dialyseren; stapten toen over naar nachtdialyse, we deden 5 keren per week 9 uren lang, savonds 23.00 uur tot smorgens 8.00 uur.

Hij genoot van vrijheid overdag en voelde zich kiplekker, vooral heeft hij genoten van meer drinken!

Toen kreeg hij een nieuwe nier, na die transplantatie voelde hij zich geen verschil tussen die na en vóór transplantatie!

Alleen herstelt hij sneller van de inspanning, dat wel.

Profiel  

Berichttitel: Re: nachtdialyse
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2014 12:33 pm 

Ik zelf doe al 3 jaar in het ziekenhuis nachtdialyse in het begin is het even wennen om te slapen maar als je in het ritme gewend ben wil je niks anders meer dan nachtdiaylse het scheelt je gewoon een halve dag en slapen moeten we toch allemaal doen waarom niet gelijk met dialyse behandeling er achter aan.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]