NVN forum

Forum van Nierpati├źntenvereniging Nederland
Het is nu zo sep 23, 2018 2:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 12:14 am 

Hoi,

Ik kreeg net n mailtje uit t ziekenhuis. WE zijn nu allemaal heel fanatiek bezig met het traject nachtdialyse. Ik weet dat hier op t forum mensen zijn die ook nachtdialyse doen.

Ik het mailtje schreven ze dat er een grote kans bestond dat ik de eerste maand last zou hebben van n dialyse-kater. Dit komt omdat het lichaam moet wennen aan de vermindering van de afvalstoffen. Is jullie dit ook overkomen?

*groetjes* miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 7:23 am 

Nee hoor absoluut niet. Juist niet, alles wordt veel rustiger uitgespoeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 8:06 am 

Lief,

Ik lig nu bij een man op een kamer en die deed ook nachtelijke haemodialyse. Hij voelde zich perfect!! Alle dagen ' vrij' alleen zaterdagnacht dialyseerde hij niet. De artsen moesten de eerste tijd dubbel chekken zo goed waren zijn resultaten en hij werkte fulltime. geweldig nieuws, ik hoop dat het bij jou ook zo gaat werken.....

[:X][:X][:X]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 07, 2008 1:05 pm 

Tijdens de training krijg je ook een behandeling van 8 uur. Dat was dus voor de eerste keer in mijn leven dat ik zo lang achtereen spoelde. Ik ben echt doodziek geweest en heb de 8 uur niet volgemaakt. De 3 trainingsnachten in het centrum van Dianet heb ik manitol toegediend gekregen maar desondanks toch een vreselijk bonkend hoofd en een ouderwetse dialysekater. Ik heb wel doorgezet en daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Eenmaal thuis ging het elke keer beter. In totaal heeft het een paar weken geduurd en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.

Ik spoel nu bijna 4 jaar in de nacht en ik zou niet meer anders willen dus ik ben blij dat ik destijds heb volgehouden. [:)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 07, 2008 3:58 pm 

okay, dan klopt t dus toch.

Wij krijgen de training thuis. In het ziekenhuis van Venlo k├║n je niet s'nachts dialyseren, vandaar. Wij krijgen binnenkort n datum waarop we gaan overschakelen. De week hieraan voorafgaand moet ik iedere dialyse bloed afnemen en opsturen. ZO kunnen ze vergelijken hoe de stand van zaken is voordat ik aan de eerste nacht begin.

We moeten nog tot na de vakantie wachten, maar ik ben er helemaal klaar voor. We vinden t allemaal heel spannend, ook de verpleging en de dokters. Ik ben voor hun de eerste die s'nachts gaat dialyseren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 01, 2008 1:43 pm 

Zo, de training voor de nachtdialyse zit erop.

Vorige week ben ik 4 dagen in het ziekenhuis geweest om te dialyseren. De eerste dag hebben we 4 uur gedialyseert, de tweede dag 5 uur, de derde dag 6 uur en de vierde dag 8 uur. Dit was nog allemaal overdag omdat je dan toch wat meer informatie tot je kunt nemen dan snacht. Alhoewel de theorie heel erg meeviel!

Afgelopen week hebben we 2 nachten in het ziekenhuis gedialyseert (op een of andere manier was dit nu wel mogelijk) samen met n verpleegkundige en afgelopen nacht hebben we hier thuis gedialyseert. Daar is ook n verpleegkundige bij geweest.

Het verliep allemaal vlekkeloos! Nergens geen problemen mee gehad.

Ik voel me prima. Ben niet ziek geweest en heb geen kater gehad. UIt voorzorg heb ik wel 3 dialyses glucose 50% toegedient gekregen. Dit is tegen n evt. kater.

Hopelijk blijft t zo goed gaan! We zijn heel erg trots dat t ons allemaal is gelukt en ook op de verpleging en de dokters die dit voor ons hebben geregeld!

*liefs* miranda

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]