NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 15, 2017 3:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 340 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 10:19 pm 

Jee zeg, Peter......twee double-J's. Dat is nogal iets. Pijn in flanken bij plassen komt door tegendruk van blaas naar nierkelken bij het plassen en die blaaspijn doordat de double-J's de blaaswand irriteren. Al die klachten horen er dus bij, naar mijn (eigen) ervaring.

Ik vind dat de double-J pijn wat onderschat wordt door urologen. Die cystoscopieën ben ik onderhand aan gewend aangezien ik (ook nog gratis erbij) blaaskanker heb, moet dat toch 4x/jaar.

Ik wens je veel sterkte, Peter, ik hoop dat die double-J's er snel weer uit kunnen. Idd: ook die 3J's zijn erg.... [:D]

Allemaal alvast een gezond en pijnvrij 2013 gewenst.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 11:57 am 

Dank jullie wel voor de reacties.

Voor een ieder natuurlijk in de eerste plaats de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Het gaat gelukkig iets beter. Sinds maandagmiddag zie ik geen bloed meer in mijn urine. Naast de diclofenac slik ik nu paracetamol met codeïne. Daar word je wel wat duf van, maar haalt de scherpte uit de pijn. Ik kom daar redelijk de dag mee door.

Ik ben wel blij als dat ding uit mijn lichaam is. Het grootste probleem is eigenlijk dat ik niet wist dat het zo'n pijn zou gaan doen en de onzekerheid of het allemaal wel goed zit. Het blijft vreemd dat de meeste (en ondraaglijke) pijn juist tijdens het plassen optreedt. Het voelt bijna alsof je nier mee naar buiten wordt getrokken. De angst dat dat dan dus niet goed zou kunnen zitten overheerst alles.

Nu wachten op de oproep voor de volgende poging. Hoop dat het dan wel lukt de stenen in mijn rechternier te verwijderen.

Nu ik dit zo heb meegemaakt twijfel ik wel of ik de ingreep in de linkernier op dezelfde wijze wil doormaken. Maar dat zien we dan wel.

Ik wens jullie het allerbeste en zal hier terugkoppelen als de tweede poging achter de rug is.

Groetjes,

Peter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 3:06 pm 

Jeetje Peter wat een nare ervaring!

Die pijn herken ik maar al te goed, ik heb na het plaatsen van de JJ dik een week op bed gelegen met helse pijnen. Vaak de poli gebeld en oxybutinine gekregen, dit helpt wel iets maar de pijn was gewoon niet te doen. Inmiddels 4 weken verder en het gaat steeds iets beter.

Net gebeld of er al bekend is wanneer ik geopereerd wordt (zelfde operatie als jou, ook nierstenen verwijderen), maar ik sta nog niet op de lijst tot 18 januari. Dus moet nog even doorbijten.

Ik hoop dat je snel de oproep krijgt en dat het dan wel lukt!!

Sterkte!!

Aja, wat naar dat je zo'n nare napijn hebt gehad. Ik hoop toch dat ze snel een oplossing vinden want dit is ook niks he! Ook voor jou sterkte

Dokkie, jeetje wat heftig, het blijft je allemaal niet gespaard he :(

Ook voor jou natuurlijk sterkte he!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 3:31 pm 

Allereerst iedereen een gezond en hopelijk pijnvrij 2013 gewenst met allen die je lief zijn!

Wat jammer, dat die oplossingen met JJ's en NSK's zulke toestanden geven en vaak zoveel pijn. Zouden ze daar nou niet eens iets anders op kunnen verzinnen?[:(]

Zo langzamerhand gaat het met mij weer wat beter. Gelukkig heb ik tussen Kerst en Nieuwjaar geen cliënten gehad, maar morgen komen de eersten weer op bezoek. Geen massagewerk, maar adviezen en controles ivm diabetes, stoppen met roken en overgewicht.

Kan dat allemaal met m'n koppie af gelukkig en hoef geen gekke bewegingen te maken.

Eind januari weer wisseling van nierdrain en dan gaan we ook overleggen hoe we verder de zaak gaan aanpakken. Maar dan eerst met vakantie.. februari gaan we heerlijk aan de spaanse zuidkust doorbrengen met de camperbus. Dat is toch een genot die wagen. Altijd een toilet en een bed bij de hand... dus mocht het eens even te veel worden... hup het bed in en m'n man rijdt vrolijk verder.

Nu komt Icare nog één keer per week m'n pleister verwisselen, in de vakantie gaat mijn man dat doen. Hij staat er iedere keer met z'n neus bovenop, dus dat zal wel gaan lukken.

Voorzichtig aan, veel drinken, af en toe wandelen en veel rust. Zo ziet mijn dag er op het ogenblik uit.

Ben er een beetje zat van, eerlijk gezegd...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 27, 2013 10:09 am 

Volgende week krijg ik de dubbel J Katheter, ik zie er als een berg tegenop :( ik beklim liever de mount everest als ik jullie ervaringen allemaal lees.
Mijn nierfunctie is sterk achteruit gegaan.Er werd mij verteld, dat als ik het niet doe, ik mijn nier zal verliezen.Het hele gebied zit vol met littekenweefsel door bestralingen.Ik slik al 4 jaar 50mg oxycontin,omdat ik een zenuwbeschadiging heb gekregen van de bestraling.Zenuwpijn in benen, soms kan ik niet lopen.Ik ben 41 jaar en rij op een scootmobiel.Elke dag heb ik zenuwpijn,wat mijn leven behoorlijk heeft veranderd.Ook heb ik een neurinoom in de vaginatop, die ze niet kunnen verwijderen, dit veroorzaakt mijn zenuwpijnen.Met de brachytherapie ging ik al door de grond met de blaaskatheter, later kwamen ze erachter dat de zenuwen geraakt worden.Ik zie dus echt heel erg tegen die dubbel J op, lig er wakker van.Verder ben ik bijna overal allergisch voor, ook voor antibiotica. De anesthesist heeft al verteld dat ze een hele hoge dosis morfine moeten gaan toedienen omdat ik al zoveel gewend ben :( Begin er zelfs hard over te denken om het niet te doen...met alle gevolgen van dien :cry: De dubbel J zou 3 maanden moeten blijven zitten, ik heb ook geen flauw idee of de urinebuis daarna beter is en mijn nier, dit is mij allemaal niet uigelegd en heb zelfs via internet moeten uitvinden wat de precieze ingreep inhield. Schrok me te pletter, vooral na alle negatieve verhalen! Ik heb zelf gegoogeld op positieve ervaringen na plaatsen dubbel J....heb niks kunnen vinden....ben Doodsbang.Ik loop al 4 jaar lang met heftige zenuwpijnen rond, elke dag weer opnieuw, ik weet niet of ik dit er ook nog bij kan hebben.Is het nu echt zo vreselijk en blijft die pijn echt zo lang aanhouden?

Groetjes van een bange Waterlily.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2015 10:12 am 

Ik ben een man van 34 jaar die redelijk gezond leeft, af en toe sport, maar ook soms pilsje en sigaretje. Geen overgewicht. (Dit ter indentificatie vd lezer)

Ik heb sinds 2 dagen een dubbel j.

Mijn nier is nogal een vreemde. Ik heb een hoefijzernier en uit het niks had ik tijdens een avond het eea drinken veel last van stuwing. Renogram wijst uit dat ik een afwater probleem heb. Voor een extra diagnose heb ik deze stent gekregen. 50% kans dat ik een 'normale afwijking' heb waar er dus ergens een vernauwing zit, of maar ook kan dat er iets Anders met mij aan de hand. Gezien mijn anatomische variant vd nier zou ik voor de extra diagnostiek een JJ stent krijgen.

Gewoon op de poli, zonder verdoving. Het was zeer pijnlijk. Toen het klaar was moest ik een half uur bij komen. Ik werd zweterig, suis in m'n oren, lijkbleek, alsof ik elk moment ging flauwvallen.
Vervolgens naar huis. Wat was dit pijnlijk. Ik ben meteen in bad gaan liggen en de krampen in m'n blaas gingen langzaam over. Het maakte plaats voor een continu zeurende pijn daar. Ik heb snachts geen oog dicht gedaan en ben om 04u weer in bad gesprongen. Ik heb meerdere malen op t punt gestaan naar de ehbo te gaan om die J uit me te laten halen. Echter had ik het idee dat ik dat fysiek niet zou kunnen trekken. Ik had immers al zoveel pijn gehad en niet geslapen.
In de ochtend meteen de poli gebeld, en die schreef mij een medicijn voor tegen blaaskrampen. De pijn werd gaande weg minder, maar er is continu een andere pijn die dan weer naar boven komt. Ik denk dat die er altijd al was, maar dat ik die nu pas voel omdat m'n blaaspijn minder is geworden.

Nu is het dag 2 na plaatsing. Ik lig wederom in bad. Het gaat steeds beter, begin nu een beetje last te krijgen van m'n nier. Ik ben zeker nog niet de oude, maar kan wel alweer functioneren.
Plassen is niet prettig, maar gaat gaande weg beter. Het brandende gevoel is bijna weg. Ik moet wel veel vaker plassen dan voorheen.

Het is misschien niet een heel boeiend verhaal, maar ik heb het fijn gevonden om jullie verhalen te lezen, en het minste wat ik kan doen is mijn ervaring ook opschrijf. Ook al is dit forum al 2 jaar niet bezocht, het is nog wel de eerste hit op Google.

Ik meld me later wel weer als ik helemaal de oude ben.

Gr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 11:31 pm 

Hallo Natte99

Wat vervelend dat het zetten zo pijnlijk was.
Ik kan je wel zeggen dat mijn ervaring naderhand is dat je toch zeker wel een week de tijd moet nemen om te 'herstellen'.
Heb je wel antibiotica gekregen?
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
Sterkte!

Mijn laatste ervaring was hell.
Ik was er al op tegen om er weer 1 te nemen daar ik de jj katheter gewoonweg niet kan hebben in mijn blaas.
Maar er zou een andere besteld worden, dunner en van ander materiaal. Misschien dat ik die wel kon verdragen.
Helaas.
Zetten viel mij weer enorm mee, maar eenmaal thuis werd ik met de minuut zieker en zieker. Uiteindelijk in 30 min van geen koorts naar 38,5 koorts.
Meteen naar SEH, waar mijn koorts op bleef lopen.
Meteen een infuus met antibiotica gekregen en morfine in mijn infuus.
Ik bleek een acute nierbekkenontsteking te hebben, veroorzaakt door de plaatsing van de dubbel J katheter.
Ik heb bijna altijd wel blaasontsteking, welke ik niet voel. Uroloog weet dit maar er is van te voren niet gecheckt, en vermoedelijk heb ik die dus al gehad en is die door de plaatsing omhoog geschoten.
heb 3 dgn in het ziekenhuis gelegen.

uiteindelijk 2 weken de JJ katheter gehad en toen is hij weer verwijderd omdat ik hem wederom niet kon verdragen.
Zolang ik niet beweeg (en dan ook echt niet beweeg) gaat het wel, maar opstaan, drinken pakken, lopen, plassen etc etc deden enorm pijn.

Toen hij eruit was riep ik heel hard, NOOIT MEER!! Maar helaas wacht ik nu op een operatie (3e keer een pyelumplastiek) en daarna moet ik wel een JJ katheter :(snik...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2016 1:07 pm 

Beste mensen,

Ik zou graag wat advies willen hebben voor mijn moeder. Bij haar is twee dagen geleden de jj katheter verwijderd. ZE was zo blij want ze had dat ding al 4 maanden en zat al een beetje vastgegroeid. ZE kreeg een antibiotica kuur mee voor 5 dagen. Nu heeft ze al twee dagen pijn aan haar nier. Is dit normaal? ZE weigert het ziekenhuis te bellen want ze heeft er zo genoeg van. Heeft iemand dit ook ervaren?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2017 8:26 pm 

hoy agnes

ik heb nu ook een 3 weken een jj stent aan de linker nier . ha een week ging alles goeg maar een paar dagen later kreeg ik pijn in de zij bij het plassen ( een rare pijn ) plassen gedaan - pijn ook gedaan. verder geen last tot ik weer moet plassen , en zo maar verder en verder

heeft er hier iemand hetzelfde probleem gehad ???

gr marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 4:41 pm 

Hoi allemaal,

Allereerst, Marc, die heb ik niet gehad maar ik hoop dat je toen contact opgenomen hebt met je arts indien je klachten aan bleven houden…

Ik ben nieuw hier en ik ben 22 jaar. Al jaren lang heb ik ernstige pijnen gehad in mijn rechterzij. Dokters gingen altijd maar er van uit dat het een Prikkelbare Darmsyndroom was, wat ik ook heb. Maar ik heb ze nooit geloofd. Deze pijnen vond ik te heftig voor alleen maar PDS. Wel heb ik ooit tegen de huisarts gezegd: ‘De pijn krijg ik vaak als ik veel water of thee gedronken heb…’ Maar daar is nooit iets mee gedaan. Dus vaak werd ik naar huis gestuurd met alle soorten pijnbestrijding (ik zat er op gegeven moment dagelijks aan) en zelfs werd mij destijds antidepressiva voorgeschreven door de internist waar ik toen onder behandeling was.
Zelfs een ziekenhuisopname afgelopen maart hielp niet te bepalen wat er de hele tijd met me aan de hand was en de pijnen waren zó erg dat zelfs morfine niets voor me deed.
In juli werd ik weer opgenomen in het ziekenhuis. Ik had eerst een blaasontsteking, die overging in een nierbekkenontsteking. Ik had koorts en de pijn was niet te harden, dus logisch dat ik naar het ziekenhuis moest voor opname. Wel ging ik er wederom met een sceptisch gevoel naartoe: ik zou toch wel weer weggestuurd worden met pijnstilling, wordt het nu een zetpil of weer een ander soort antidepressiva? Het zou toch aan spanning of stress liggen, bleef ik maar denken.
Eenmaal in het ziekenhuis moest ik met spoed een echo ondergaan, want men dacht dat er sprake was van een acute blindedarmontsteking. Tijdens de echo hoorde ik de artsen al verbaasd roepen: ‘Zó, die is groot!’ terwijl ik daar angstig lag, niet wetende waar ze het over hadden. Rond 19.15 die avond zou ik de uitslag krijgen, dus ik wachtte doodziek onder de morfine te wachten totdat de arts om 19:15 tegen me zei dat mijn nier ook nog ontstoken was en dat ik een kwartier later naar de OK moest om de JJ-katheter te krijgen om mijn nier te verlichten. Ik had dus geen tijd om mij even in te lezen op een forum en ik wist niet eens wat een JJ-katheter was tot ik dagen later aan de arts in het ziekenhuis vroeg of hij het even voor me wilde schetsen, zodat ik wist waar hij het over had.
Toen ik weer wakker werd van de narcose viel me één ding op: de pijn was weg! En sindsdien heb ik er ook geen last meer van gehad! Beste mensen, een JJ-katheter hoeft dus niet alleen maar shit te zijn zoals vele verhalen die ik hierop heb gelezen. En voor de mensen die slechte ervaringen hebben: wat verschrikkelijk moet dat voelen en zijn en hopelijk wacht jullie alsnog een spoedig herstel. Het enige kleine nadeel wat ik ervaar met de JJ-katheter is dat mijn plasdrang op onverwachte momenten komt (ook al ben ik een halfuur daarvoor naar het toilet gegaan) en dan moet ik ook gelijk. Wat heeft geresulteerd in af en toe langs de snelweg een plasje doen of elders in het wild. Tja, als dat alles is, heb ik niets te klagen als ik de verhalen van anderen lees.
Ik wacht nu nog op een datum dat ik de pyelumplastiek moet ondergaan en dat vooruitzicht vind ik retespannend. Mijn rechterniertje werkt nog maar voor 30% helaas en dat zal ook nooit meer verbeteren. Het was behoorlijk heftig erachter te komen dat ik in feite een nierpatiënt ben ipv iemand die issues heeft met de darmen door eventuele spanning en stress. Maar er is daarentegen eindelijk een oorzaak en er is gelukkig ook een behandeling voor die ik vol goede moed aanga.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 340 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]