NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr okt 19, 2018 12:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hepatitis E
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 6:37 am 

Ik ben in december 2010 getransplanteerd van mijn partner. Tot juni 2014 is het goed gegaan, maar toen kreeg ik een afstoting. Met prednison is dat gelukkig weer verholpen, maar sind begin 2015 voel ik me slecht. Ik kreeg koude rillingen door mijn hele lijf die weer tot hoofdpijnen leidden. Mijn nefroloog heeft allerlei onderzoeken laten verrichten om te kijken waar het vandaan kwam, maar die sloten allerlei oorzaken uit waaronder ook leverfalen. In oktober bleef in mijn buik vocht ophopen en ik ben meteen in het ziekenhuis opgenomen. Daar bleek na 2 weken ongeveer dat ik portale hypertensie had van de lever. Ik ben toen naar het azm overgeplaatst (waar de originele niertransplantatie plaats had gevonden). Na ongeveer 2 weken werd bij mij hepatitis E geconstateerd en ben vrijwel meteen met een kuur van het geneesmiddel Ribavirine begonnen. Ondertussen zitten we na de kerst en ik lig nog steeds in het ziekenhuis. Begin deze week is er een TIPS procedure gedaan waarbij ze een soort bypass maken bij de lever om de portale hypertensie tegen te gaan.

Heeft iemand ook ervaring met hepatitis E? Ik ben na negen weken ziekenhuis het een beetje zat en wil allerlei mogelijkheden benutten die er zijn.

Manfred

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]