NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo dec 12, 2018 11:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 5:41 pm 

Hallo allemaal,

In september 2012 heb ik een nier van mijn moeder gekregen en omdat ik sindsdien op moet passen met zon vraag ik om jullie ervaring en advies. Enkele merken heb ik al geprobeerd, namelijk: Garnier, P20( die plakte ontzettend, de volgende dag voelde ik hem zelf nog!) en Biodermal. Allemaal zijn ze ontzettend plakkerig, vet waardoor het best lang duurt voordat het ingetrokken is en laten vlekken achter op de kleding. Ik ben bang dat het niet reëel is om eentje te vinden zonder deze nadelen. Maar misschien heeft toch iemand een bepaald merk gevonden waarbij die aspecten niet zo extreem zijn.
Hopelijk heeft iemand een goed advies voor mij.
Alvast bedankt! :D

Groetjes,

Anna

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 8:15 pm 

Dag Anna,

Ik gebruik al jaren Contralum Ultra. Is verkrijgbaar bij de apotheek. Werd altijd vergoed door de zorgverzekeraar, maar of
dat nog zo is weet ik niet. Is volgens mij best prijzig?? :(
Plakt niet :) en smeert goed uit. Klein busje maar je doet er erg lang mee.

Kreeg het destijds voorgeschreven van de nefroloog en ben er nooit meer van af gestapt.

Succes

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2015 5:44 pm 

..

Laatst bijgewerkt door Nigel op wo maart 07, 2018 2:13 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2015 5:59 pm 

Ja, dankjewel voor je tip, maar SPF is echt laag. Volgens mij is dat echt niet geschikt voor ons als nierpatiënten. :(

Groetjes,

Anna

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 12:16 pm 

Als het zo prettig op je huid voelt dan is het in ieder geval veel beter dan helemaal onbeschermd zijn.
Door de matige ervaringen met de bekende merken gebruik ik eigenlijk helemaal niets en mijd de zon zoveel als mogelijk.

De apotheek had nog één Contralum ultra die ik alleen met recept kan ophalen. Meteen gereserveerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2015 5:07 pm 

Even terugkomend over het gebruik van Contralum Ultra.

Gebruik het middel bijna 20 jaar. Ik ben iig nog nooit verbrand door het gebruik hiervan en de beschermingsfactor zegt ook niet alles.
Ben wel voorzichtig. Ga uiteraard niet volop in de zon liggen/zitten, en als ik naar buiten ga draag ik een petje en bij voorkeur dun shirt met mouwtjes.

Tevens ga ik een keer per jaar naar een dermatoloog.

Fijne zomer allemaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 12:25 am 

Ik gebruik Vision factor 50 en voor mijn gezicht een hypo-allergene zonnebrand van de apotheek (factor 50 ook). In mijn gezicht kreeg ik van alle andere soorten zonnebrand last van mijn ogen.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]