NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu zo dec 16, 2018 11:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 4:49 pm 

in 1995 ben ik getransplanteerd en gebruik nu prograft voor de afstoting. Nu is mij gevraagd of ik wilde overgaan naar advagraf.

Wie heeft daar ervaring mee?. Volgens mij heeft het als voordeel dat je het medicijn maar een keer per dag hoeft te nemen ipv 2 keer prograft. Dat is voor mij geen probleem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 5:14 pm 

Is er een reden voor dat je gevraagd is op andere medicijnen over te gaan? je moet uiteraard zelf de keus maken maar als iets goed gaat zou ik er niets aan veranderen hoor tenzij het echt nodig is. Heeft het voordelen? dat het maar een keer per dag hoeft te worden ingenomen lijkt mij geen reden. Ikzelf ben van rapamune overgezet op cellcept vorig jaar omdat mijn lever ging vervetten door de rapamune dus het kon niet anders.

groetjes, Marian

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 7:43 pm 

Voorzover ik weet is advagraf hetzelfde als porograft, alleen sterker, waardoor het 24 uur werkzaam is. Als 2x per dag slikken geen probleem voor je is, en je tevreden bent met orograft, zou ik denk ik niet overstappen. Je weet wat je hebt en moet maar afwachten wat je krijgt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 8:23 pm 

Ik ben een paar jaar geleden van de Prograft over gegaan op Advagraf en heb nergens last van gehad.

Het grote voordeel vind ik dat ik maar 1 x per dag medicijnen hoef in te nemen.

Daarbij weet ik niet beter dan dat Advagraf en Prograft hetzelfde medicijn zijn.

Groeten Rodica Holling

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]