NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo dec 12, 2018 10:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uitpuilende nier
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 12:11 pm 

Hallo,

In januari ben ik getransplanteerd. Drie maanden na de operatie voor controle geweest bij de chirurg. Toen was ik nog symetrisch. Hoe verder de tijd vordert, hoe meer mijn nieuwe nier naar buiten komt. Hij past nu precies in het holletje van mijn hand. Het voelt weleens vervelend, het zit net onder of boven mijn broekband. Is dit normaal? Komt iemand dit bekend voor?

Groeten Jaap

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 6:24 pm 

hoi jaap

ik heb al 2 transplantaties achter de rug helaas nu weer aan de dialyse

bij mij voelde ik mijn nier ook liggen mijn dokter zei dat dat komt omdat de transplantaatnier voor in de buikholte getransplanteerd wordt ik kon gelukkig wel gewoon spijkerbroeken aan maar ik ken ook mensen die na de transplantatie alleen nog maar broeken met band aan konden omdat het idderdaad vervelend zat

als er nog vragen zijn hoor ik het graag

groetjes pascalle

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 6:24 pm 

Beste Jaap,

Weet je zeker dat het je nier is die uitpuilt ? Ik ben in december 2009 getransplanteerd en ook ik en mijn arts dachten een lange tijd dat eerst mijn wond erg gezwollen was en daarna de nier misschien iets hoger lag, maar uiteindelijk bleek ik een wondbreuk te hebben. Dit gaf de uitpuiling. Deze werd in de loop van de tijd steeds groter. Uiteindelijk ben ik in oktober 2011 hieraan geholpen en het ziet er nu stukken beter uit en geen uitstulping meer. Misschien iets om over na te denken.

In ieder geval veel succes.

Groet Mariska

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 6:49 pm 

Beste Mariska en Pascalle,

Bedankt voor jullie reactie. tja, een wondbreuk, hoe kom je daar achter? Misschien toch eens even bespreken met de arts. Met het dragen van van een spijkerbroek lijkt het net of de nier naar boven geduwd wordt. Dan vraag ik me af of de slangetjes van de nier wel lang genoeg zijn.

Sterkte pascalle, met de dialyse. Hoop voor je dat er nog een nier beschikbaar is.

Groet, Jaap

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 8:41 am 

Jaap ik weet niet of je intussen al een arts hebt geraadpleegd, ik heb hetzelfde gehad na de transplantatie, ik dacht dat de nier wat verschoven was, voelde m ook duidelijk zitten.

het bleek een vochtophoping te zijn. er was een lymfeevat geraakt tijdens de transplantatie waardoor er vocht lekte... ( weet niet of ik de juiste term gebruik, maar t is al een tijdje geleden)

ik zou er zeker niet mee blijven lopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 11:31 am 

Ik ben nu 6 weken verder na mijn transplantatie. De eerste weken heb ik veel in bed gelegen,was totaal uitgeput. Maar nu kom ik steeds meer in beweging en nu begin ik steeds meer last van mijn nieuwe nier te krijgen,het is niet pijnlijk,maar een drukkend irritant gevoel, ook geen verdikking of iets dergelijks. Zodra ik ga liggen is het over. Ook op de fiets heb ik het gevoel dat die nier mij in de weg zit.

Herkennen jullie dit?

Nefroloog wil het nog eff aanzien en anders toch maar naar chirurg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 8:50 pm 

Beste mensen,

Na echo bleek dat de spieren rond het lidteken erg dun zijn, en dat is waarschijnlijk de reden dat als ik ga staan, mijn darmen als het ware naar buiten worden gedrukt. Heb nml. nogal grote cystenieren die ook plaats nodig hebben. De getransplanteerde nier zit mooi op zijn plaats en zag er goed uit. Ik moet er verder mee proberen te leven.

Met vriendelijke groet, Jaap Wisse

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 10:12 pm 

Hoi Jaap,

Ik heb hetzelfde antwoord gehad je moet er maar mee leren leven,heb ook cystenieren, maar vervelend is het wel.

Gr. Janny

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]