NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za okt 20, 2018 10:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 29, 2012 7:57 am 

Hallo allemaal,

In 2010 heeft onze zoon een niertransplantatie ondergaan, hij was toen ruim 2 jaar. Na de transplantatie heeft hij twee afstotingen gehad, die met redelijk succes zijn bedwongen. Zijn afweer is flink teruggebracht met hoge dosis Prednison. Zijn kreat lijkt zich te stabiliseren rond de 110. Maar nu is hij steeds heel veel ziek. Om de twee/drie weken heeft hij wel weer iets. Als hij goed is, gaat hij naar school en loopt daar ook van alles op. Nu zitten we weer in het ziekenhuis met een luchtweginfectie, 10 dagen geleden had hij en steenpuist, drie weken geleden vijfde ziekte. Al maanden gaat dit zo. Nu vraag ik me af of meer getransplanteerden dit herkennen? Is dit een hopelijk tijdelijke samenloop of is dit een patroon dat herkenbaar is? Of hebben we gewoon pech.... Graag jullie ervaringen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2012 11:21 am 

Vervelend als je kindje zo vaak ziek is.

Ik heb zelf een gezonde zoon van nu 4 jaar, dus qua leeftijd wel vergelijkbaar.

Ook hij is de eerste 4 jaar van zijn leven steeds om de zoveel weken ziek. Steeds betrekkelijk onschuldige ziekten, eens verkouden, dan weer een griepje..hij heeft ook nog elke verkoudheid last van pseudokroep. Dus ook met hem al een aantal keren op de eerste hulp gezeten dat hij nauwelijks lucht leek te krijgen.

Als kinderen zo jong zijn hebben ze nog geen afweerstoffen tegen veel voorkomende dingetjes waar wij al ons hele leven afweer tegen opbouwen.Kinderen zijn dus, als ze nog zo jong zijn, sowieso al vaker ziek dan volwassenen.

Ik kan me voorstellen dat dat nog eens extra zo is als je kindje zijn afweer ook nog door medicatie laag gehouden wordt.

Ik zou het zeker eens met zijn (huis)arts bespreken, maar het zal deels zeker ook te maken hebben met de normale ontwikkeling van afweer bij kleine kinderen.

Ik hoop dat dit je een beetje gerust kan stellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2012 4:44 pm 

Ik heb ook die ervaring in de familie...Het komt volgens mij door de zware medicijnen en hun bijwerkingen. Botontkalking, geen afweer, dunne huid, staar enz, enz....Vooral na div. afstotingen en hoge doses Prednison krijg je deze klachten, maar ja, je hebt geen keus de medicijnen heb je nodig om de nier te behouden en het is altijd véél beter dan dialyse !

Hopelijk komen er eens medicijnen op de markt zonder bijwerkingen...

Heel veel sterkte en wees blij met de transplantatie ondanks alles, er komt vast wel een tijd dat het stabiel gaat !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2012 9:33 pm 

hallo

ik denk dat je even door deze periode door moet bijten.

hoor het wel regelmatig bij die kleine kindjes ze zijn ook vatbaar voor infektie door de hoge medicatie .

nikky heeft haar transplantatie gehad in 2008 toen was ze al 14 viel wel mee met infekties.

maar ze neemt al medicatie van toen ze nog klein was en toen volgde ook de ééne infektie de andere komt wel goed als ze groter worden echt gewoon effe doorbijten.

leuk is het niet maar ze moeten sterk worden en het lichaam moet gewend geraken aan de medicatie.

dikke kus voor je zoontje en jullie

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]