NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr okt 19, 2018 12:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: langere tijd reizen
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 5:55 pm 

Aangezien ik nu geen werk heb en mijn nieuwe studie pas in september begint wil ik ongeveer een half jaar gaan reizen. Wel in westerse landen. Zit zelf te denken aan de V.S.

Wie heeft er ervaring mee?

gr

Geert Roeffen

http://www.geertroeffen.nl

PS mijn arts zegt dat het mogelijk is met mijn gezondheid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 4:40 pm 

Hallo Geert

Ikzelf ben al 16 jaar getransplanteerd en heb vorig jaar in juni route 66 gedaan met een Harley Davidson. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn man heeft gereden en ik zat achterop, maar ik heb ook wel mijn motorijbewijs.

Het is vooral veel voorbereiden en plannen. Als je lange afstand vluchten doet moet je oppassen voor klonters in je benen, maar dat kan je best eens vragen aan je nefroloog.

Voor de rest zou ik je reisverzekering eens goed doornemen en dan gewoon doen.

Ik heb door 40°C woestijn gereden. Veel motels afgedaan, afgeleefd, maar meestal wel proper. Grand canyon gezien, Chicago bezocht, vele mensen onderweg tegengekomen.

Ik raad je wel af om alleen te gaan. Als er iets gebeurd kan je maar beter niet alleen zijn.

Neem genoeg medicatie mee (minstens 3 weken extra, stel je voor dat er nog eens een vulkaan uitbarst) en een bewijs van je dokter zodat je ze effectief mag meenemen op de vlieger.

Ik had ook een "camelbag" mee. Kei handig als het warm is en je moet veel water drinken.

Dus mijn tips, wees voorbereid en ga ervoor.

Het enige verschil is dat ik maar 3 weken ben geweest. Ik weet niet hoe het zit om langer te gaan.

MVG

Tine

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 8:38 pm 

Hoi Geert,

Ik ben getransplanteerd en heb 2x zo'n 3 wkn in USA gereisd. Dit gaat prima! Zorg voor een engelse verklaring van je arts over je medicijngebruik & andere bijzonderheden & bereikbaarheid van je nefroloog. En neem in het vliegtuig je medicijnen mee in je handbagage, het ruim is te koud.

Ik heb geen idee hoe je je medicijnen voor langere tijd kunt verkrijgen. Dit zul je zelf moeten uitzoeken.

Succes en veel plezier, ik ben benieuwd waar je allemaal naar toe wilt gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 3:56 pm 

Hoi Elisabeth,

voor 3 weken spullen meenemen is niet het probleem. Maar ik heb het over 4-5 maanden.

Want ik kan gewoon niet veel meer meenemen als voor 5 weken. aangezien ik altijd met ga backpacken.

Ik ben nu namelijk al regelmatig voor 3 tot 4 weken op pad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2012 5:56 pm 

Hallo,

Ik weet niet of je vraag nog actueel is, maar in 2008 ben ik 4,5 maand op reis geweest naar Australie en Vietnam.

Ik had een Europees Medisch Paspoort, een verklaring van mijn arts in 't Engels waar in de transplantie wordt uitgelegd en een overzicht van mijn medicijnen.

Ik had alle medicijnen voor de gehele reis meegenomen, met inderdaad voor de zekerheid 2 weken extra. Ik reisde ook met een backpack, en vaak alleen, maar ik had, ondanks de grote hoeveelheid wel alles meegenomen. In één doosje passen veel meer strips dan men er oorspronkeiljk in stopt :).

En toen ik de arts vroeg of het verstandig was om te gaan zei hij: Enjoy Life!! Daar sluit ik me graag bij aan, het was een fantastische reis en ik heb nooit problemen gehad met iets. :)

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]