NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo dec 12, 2018 10:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 7:37 am 

Beste forumleden,

Recent ben ik in een situatie terecht gekomen die me voor het eerst echt confronteert met de gevolgen van mijn niertransplantatie in 2007.

Het zit namelijk zo dat ik op dit moment aan het solliciteren ben naar een leuke baan, maar de voorwaarden zijn dat ik ongeveer één keer per jaar bereid moet zijn om naar India af te reizen voor de duur van 1 a 2 weken. Daar ben ik dan voornamelijk aanwezig in een hotel of op kantoor/fabriek. Bij het eerste sollicitatiegesprek werd mij meteen al duidelijk gemaakt dat India een vrij onhygiënisch land is en dat ik beter eerst met mijn nefroloog kon overleggen. Dat heb ik inderdaad gedaan en die vond er een vrij groot risico aan kleven. Hij waarschuwde mij voornamelijk voor uitdrogingsverschijnselen.

Ik heb nu vier jaar lang geen problemen gehad met mijn donornier en dat zou ik graag zo willen houden. Met 27 jaren oud heb ik namelijk nog een leven voor me! Ik ben benieuwd of jullie mij van enig advies of informatie kunnen voorzien betreffende een verblijf in India met een donornier. Is het inderdaad een onnodig groot risico om daar een tiental dagen door te brengen per jaar? Of kan ik er zelf iets aan doen om de risico's tot een minimum te beperken? Misschien kennen jullie voorbeelden van mensen die naar India zijn geweest met een donornier?

Alvast hartelijk dank!

Groeten,

Niek

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2011 1:09 pm 

Beste Niek,

Ik vind het lastig om je advies te geven maar kan wel mijn verhaal vertellen...

Ook ik ben 4 jaar geleden getransplanteerd en heb tot afgelopen zomer nergens last van gehad. Nadat ik 2 weken in turkije was geweest heb ik hier in nederland 2 weken in het ziekenhuis gelegen doordat ik in een dag compleet was uitgedroogd. Ze zijn er niet achter gekomen wat ik heb gehad en of het echt uit turkije kwam maar waarschijnlijk een maag/darm-infectie. Ze waren zo ontzettend blij dat ik daar niet in het ziekenhuis terecht ben gekomen. Het lijkt me dat india NOG onhygienischer is. Hierna ben ik nog 2 keer opgenomen geweest, 1 x door een ziekenhuisbacterie van de eerste opname en 2 weken terug door een voedselvergiftiging. Waarschijnlijk is mn weerstand op het moment erg laag. Wat ik je wil zeggen is dat je nooit weet wanneer iets gebeurd en dat je maar een dag nodig hebt om uit te drogen!

Succes met je beslissing!

Groetjes Kelly

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 11:10 pm 

Hoi Kelly,

Dank voor je bericht! Dat je in een dag kan uitdrogen is nieuw voor mij. Ik kan me nu voorstellen dat mijn arts me daar voor waarschuwt. De uitdroging was het gevolg van diarree neem ik aan?

India is inderdaad erg onhygiënisch, schijnbaar een van de meest risicovolle landen om naar toe te reizen. Gelukkig hebben ze er dan wel uitstekende ziekenhuizen/privéklinieken.

Ik heb nu een paar verhalen gehoord van mensen die naar India zijn geweest met een donororgaan en er geen ernstige ziektes van opgelopen hebben. Een kwestie van opletten met eten (geen rauw voedsel), water uit flessen drinken en niet te veel uit gaan. Ik heb bij mijn (hopelijk) toekomstige werkgever aangegeven het risico aan te durven en daarom kan ik binnenkort op een tweede gesprek komen. Hopelijk wordt het wat.

Dankjewel in ieder geval voor je bijdrage! Alle kanten van het verhaal zijn welkom.

Groetjes,

Niek

PS: Kokkie, ook bedankt voor je antwoord. Ik kon even niet reageren omdat mijn computer kapot was en zag dat je het bericht ondertussen verwijderd hebt, maar mede door je verhaal ben ik overstag gegaan. Dankjewel!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 8:20 pm 

hoi niek84

ik zou nog maar eesn nadenken, want een verkeerde bacterie....... en je vergeeft het jezelf nooit.........flink risico loop je je weerstand is tenslotte nul, nul. succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 11:17 pm 

Nee, ik zou een cruise gaan doen, veel veiliger...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 4:59 pm 

Ik onderging in 2007 een transplantatie en deed nadien reizen naar Columbia , Indonesiê , Canada ...;
Waarom zou Indië een probleem zijn. De hygiêne is er beroerd maar hou daar rekening mee let op wat je waar eet, drink voldoende en er is geen verschil met Frankrijk , Italie of welk land dan ook.
geniet van je verblijf ...;

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 10:21 am 

Nou, die laatste post lijkt me niet echt op waarheid berust.
In Frankrijk liggen er geen mensen en dieren dood op straat, lopen er geen ratten en andere dieren in veelvoud overal rond omdat ze als heilig gezien wordt.
Persoonlijk heb ik afgezien van een vakantie in India, nog voor ik nierpatient was vanwege de onhygienische omstandigheden.
Die moet je in dat land echt niet onderschatten.
Als je toekomstige werkgever je onderbrengt in een superluxe hotel zal het mogelijk meevallen. Het zal er dus grotendeels van afhangen waar en met wie je in india contact hebt.
Er is een rijkere elite die nagenoeg naar westerse maatstaven leeft, zolang je je tussen die lagen begeeft zal het risico beheersbaar zijn neem ik aan.
Misschien kun je meer informatie krijgen via reisorganisaties of een tropenarts of instituut. Die kennen de specifieke gezondheidsrisico`s in dergelijke gebieden beter dan de gemiddelde nefroloog neem ik aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 2:14 pm 

In Frankrijk sterven bejaarden van de dorst tijdens hittegolven .... In Indië is , zoals ik schreef de hygiene erbarmelijk. mensen poepen, plassen gewoon op straat samen met de koeien en de apen maar als een werkgever zijn personeel wil " gebruiken" moet hij ze beschermen dus inderdaad westerse normen in een land zonder hygiêne. maar dat is gewoon overal. Ik ben zoon van een koloniaal leefde tot mijn 18 de in Congo. Mijn vader was arts we leefden ook in een land met andere hygiene normen toch werden we daar niet ziek. In Indonesië trok ik rond met de moto gedurende weken in de hitte en de hygiêne van het binnenland zonder ziek te worden. Voorzichtig zijn met eten en drinken is de boodschap

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 7:32 pm 

hallo
ik ben een poos niet op de site geweest en ik vraag me af: ben je nog naar india geweest? gr gerry

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]