NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma dec 17, 2018 12:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Motorrijden
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 11:52 am 

Ha Mensen,

Vraagje:

Zijn er onder de getransplanteerden onder ons ook mensen die motorrijden? Je kunt natuurlijk geen normale niergordel om doen aangezien je nieuwe nier aan de voorkant is geplaatst. Hoe lossen jullie dit op? Of rijden jullie helemaal niet meer?

Ik hoorde van mijn arts wel dat je beter geen contactsporten meer kunt gaan doen. Zelf ga ik daarom gewoon lekker zwemmen, fitnesse. Als de duizeligheid weer een beetje onder controle is hoop ik ook weer te gaan schaatsen! [:o)]

Ik las op een algemeen forum dat de motoren nu wel beter zijn door de vering zodat je nieren minder belast worden. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hiermee om gaan!

(Er staat hier namelijk sinds kort een crossmotor. Nu snap ik wel dat je niet moet gaan springen als je getransplanteerd bent, maar rustig een rondje rijden?)

Alvast bedankt maar weer [:D]

Groetjes,

Erik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 3:54 pm 

Motorrijden kan!

Ik doe het zelf ook met heel veel plezier. Van maart tot oktober, en helemaal zonder klachten van mijn niertje, dat veilig zit opgeborgen in mijn lies. Jaarlijks toch zo'n 7000 Km. in binnen- en buitenland. (BeNeLux en Duitsland)

Inderdaad goede vering op de motor ("chopper"). géén extra nierbescherming nodig, wel altijd stevige en veilige motorkledij! [;)]

Een tourtje met de motor? Lekker doen man...als de duizeligheid helemaal weg is. Maar crossen..?! Dat is toch een ander verhaal.

Houdt het veilig!!!

Groeten,

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]