NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo dec 12, 2018 10:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 4:57 pm 

Hallo allemaal,

op 11 mei jl. heb ik een nier gekregen van mijn echtgenoot. Ik heb gelukkig niet gedyaliseerd. Wat mij tegenvalt is dat ik nog steeds erg moe ben en heel erg wazig zie. Vooral 's avonds kan ik helemaal niets meer lezen. Voor de transplantatie had ik 2.75+ en nu heeft de opticien 5,5+ gemeten.

Ik gebruik prograft en Myofortic en prednison

Zijn er meer mensen die dit ook hadden na de transplantatie?

Groet Jeanet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 4:28 pm 

Hoi,

Dit komt vaker voor, ik heb er ook last van gehad. Tja helaas zijn er geen medicijnen zonder bijwerkingen. Waarschijnlijk trekt het nog wel bij althans, bij mij is het na verloop van tijd weg gegaan dat wazig zien 's'avonds. Overigens heb ik door langdurig prednison gebruik wel staar gekregen in een oog (normaal komt dit alleen bij oudere mensen voor ik was toen nog geen 40)dus ook dit komt voor. Nu ben ik 49 en zie nog prima alleen het lezen wordt wat lastiger dus moet ik aan de leesbril maar goed. Hou het gewoon in de gaten en ga naar de oogarts als je het niet vertrouwd maar het komt dus vaker voor en is een van de bijwerkingen. En die moeheid tja ook dat kennen we vrijwel allemaal. Doe gewoon lekker je ding en stop als je moe bent. Ook conditie moet je weer opbouwen, zeker omdast je transplantatie nog maar zo kort geleden is. Geduld dus en geniet ondertussen van je nieuwe niertje !

groetjes, Marian

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 4:48 pm 

[:D]o wat grappig!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 4:58 pm 

[:)]Dank je wel Marian, hier heb ik wat aan. Ik ben intussen naar de oogarts geweest en er is niets aan de hand gelukkig. Ik moet gewoon een minder sterke bril dus het kan niet beter. En de moeheid daar geef ik me nu gewoon aan over. Dat is het beste.

Groet Jeanet

Hoi,

Dit komt vaker voor, ik heb er ook last van gehad. Tja helaas zijn er geen medicijnen zonder bijwerkingen. Waarschijnlijk trekt het nog wel bij althans, bij mij is het na verloop van tijd weg gegaan dat wazig zien 's'avonds. Overigens heb ik door langdurig prednison gebruik wel staar gekregen in een oog (normaal komt dit alleen bij oudere mensen voor ik was toen nog geen 40)dus ook dit komt voor. Nu ben ik 49 en zie nog prima alleen het lezen wordt wat lastiger dus moet ik aan de leesbril maar goed. Hou het gewoon in de gaten en ga naar de oogarts als je het niet vertrouwd maar het komt dus vaker voor en is een van de bijwerkingen. En die moeheid tja ook dat kennen we vrijwel allemaal. Doe gewoon lekker je ding en stop als je moe bent. Ook conditie moet je weer opbouwen, zeker omdast je transplantatie nog maar zo kort geleden is. Geduld dus en geniet ondertussen van je nieuwe niertje !

groetjes, Marian

[/quote]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 6:39 pm 

hoi Jeanet,

Wat fijn dat het goed was bij de oogarts zeg. Het komt met dat wazig zien echt weer goed hoor alleen...geduld. Je lichaam heeft heel wat te verduren want een nieuwe nier is tenslotte niet nix. Moeheid tja je moet het forum maar eens uitspitten als je daar zin in hebt dan kom je nog wel meer topics daarover tegen denk ik. Heel veel mensen hebben er last van en ik geloof ook niet dat het over gaat maar je kan er wel mee leren omgaan. Met je man alles goed? je hoort tenminste meestal dat de gever het zwaarder heeft dan de ontvanger.

groetjes, Marian

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]