NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr okt 19, 2018 12:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2009 1:29 pm 

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door ClockworkOrange</i>

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door Hanny</i>

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,ik ben weer terug van vakantie.

Voor dat ik weg ging had ik erg veel last aan de binnenkant van mijn bovenbeenIk liep soms heel moeilijk.Nadat ik dit stukje in het maandblad"Gezond Nu"gelezen had,ben ik naar de Osteopaat gegaan.Na 3 behandelingen was de pijn zo goed als verdwenen,heel af en toe voel ik nog waar het foute plekje zat.Ik ben heel blij.Ik zag mij zelf al in een rolstoel zitten.Nu ben ik alleen nog moe,maar dat schijnt nou eenmaal te horen.Ik hoop dat mensen met spierpijn en verklevingen ook wat aan dat stukje uit dit blad hebben.Groetjes Hanny.

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik heb - om het maar geprobeerd te hebben - ook een osteopaat bezocht. Een paar honderd euro lichter maar het hielp niets helaas.

Beste ClockworkOrange,ik vind het jammer dat het bij jou niet geholpen heeft en geld gekost.Bij mij heeft trouwens de verzekering een gedeelte betaalt.Ik hoop dat je snel iets beters vind.Groetjes Hanny

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 06, 2009 9:11 pm 

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door Hanny</i>

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door ClockworkOrange</i>

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,ik ben weer terug van vakantie.

Voor dat ik weg ging had ik erg veel last aan de binnenkant van mijn bovenbeenIk liep soms heel moeilijk.Nadat ik dit stukje in het maandblad"Gezond Nu"gelezen had,ben ik naar de Osteopaat gegaan.Na 3 behandelingen was de pijn zo goed als verdwenen,heel af en toe voel ik nog waar het foute plekje zat.Ik ben heel blij.Ik zag mij zelf al in een rolstoel zitten.Nu ben ik alleen nog moe,maar dat schijnt nou eenmaal te horen.Ik hoop dat mensen met spierpijn en verklevingen ook wat aan dat stukje uit dit blad hebben.Groetjes Hanny.

Ik heb - om het maar geprobeerd te hebben - ook een osteopaat bezocht. Een paar honderd euro lichter maar het hielp niets helaas.

Beste ClockworkOrange,ik vind het jammer dat het bij jou niet geholpen heeft en geld gekost.Bij mij heeft trouwens de verzekering een gedeelte betaalt.Ik hoop dat je snel iets beters vind.Groetjes Hanny

Hoi Hanny

Dank je. Als je nog een echte dr House weet hoor ik het graag!

Groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 08, 2009 2:00 pm 

ik vraag me af of er meer vermoeidheid voorkomt na tranplantatie bij iemand die gespoeld heeft of niet gespoeld heeft?? Hoe zijn de bloeduitslagen ruim na de transplantatie ( gewoon goed of toch nog afwijkend?)

Ik ben getransplanteerd, uitslagen bloed prima, energie prima, vermoeidheid niet aanwezig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 08, 2009 5:41 pm 

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door gerry</i>

ik vraag me af of er meer vermoeidheid voorkomt na tranplantatie bij iemand die gespoeld heeft of niet gespoeld heeft?? Hoe zijn de bloeduitslagen ruim na de transplantatie ( gewoon goed of toch nog afwijkend?)

Ik ben getransplanteerd, uitslagen bloed prima, energie prima, vermoeidheid niet aanwezig.

Verleden jaar in september was er een niertransplantatie bij mijn man. Eerder had hij drie en half jaar een hemodialyse; eerst in ziekenhuis, later thuisdialyse, en even later overgegaan naar nachtdialyse. Dankzij die nachtdialyse voelde hij zich zo lekker dan afgelopen jaren! Maar na al die inspanningen (bv zware dingen sjouwen of zo) raakte hij zich toch behoorlijk vermoeiend!

Na de niertransplantatie voelde hij zich niet veel beter dan bij nachtdialyse; alleen: .... als hij zich even inspanning doet, dan wordt hij er wel moe van, maar na één uur later is hij volkomen hersteld van vermoeiheid, dat was niet zo bij nachtdialyse. Bij nachtdialyse bleef hij constant moe.

Toch is hij helemaal niet de oude; als hij er rustig aan doet, dan is het alles prima!

Marie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 08, 2009 7:43 pm 

hoi allemaal

ik wil even reageren op na de transplantatie

ik was helemaal niet moe hoor maar ik vond het wel spannend toen ik nog iedere week op de poli moest komeon of de nier het zou blijven doen maar na 18 jaar doet hij het nog prima hoor wel veel urine weginfecties gehad en veel in het ziekenhuis gelegen ik heb nog 1mei 2009 in het diaconesse ziekenhuis gelegen voor die urine weg infecties ik had ook een te lage hb daar was ik erg moe van dus gebruik ik nu hb pillen en epo maar na de transplantatie was ik niet moe

groetjes said van biene uit leiden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 2:06 pm 

Ik ben nu ongeveer een jaar geleden getransplanteerd en heb en nier van mijn moeder gekregen.In het begin ging het inderdaad heel erg goed en had energie over. Nu zijn we een jaar verder en ben inderdaad vaak erg moe. Als ik al die reacties lees, weet ik nu dat het 'normaal' is. Gek eigenlijk. Ik dacht dat het aan mij lag dat mijn arts er niets mee deed, maar het schijnt dus zo te zijn.

Na het lezen van alle reacties weet ik in ieder geval dat ik een bepaald ritme in mijn dagindeling moet vinden, net zoals ik nog dialyseerde. Ik ga er in ieder geval achteraan samen met mijn maatschappelijk werker.

Ik ben ontzettend blij met dit forum. Hier had ik al veel eerder nar moeten kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 10:32 am 

Hoi mensen,

Ook ik heb helaas erg veel last van moeiheid. Heb wel vaak aan mijn arts gevraagd of hij hier niks aan kan doen. Bij de vorige controle zei hij voor de grap:

Als ik wat tegen vermoeidheid had uitgevonden, zat ik nu op de bahama's [B)]

Ze weten het dus eigenlijk gewoon niet..

Succes ermee allemaal!

Groeten,

Erik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 3:19 pm 

Na jaren zoeken (zie start van dit item) zijn we er een soort van achter. De boosdoener is (bij mij) Lipitor.

Ben er eind vorig jaar mee gestopt en binnen 2 weken was ik weer (bijna) de oude. Nu een tijd lang Crestor gebruikt omdat m'n cholesterol toch wat opliep. Cholesterol is nu iets van 6.6. Mijn arts heeft de dosis van de Crestor verhoogd (van 5 naar 10mg) omdat hij het niet snel genoeg naar beneden vondt gaan. Hierdoor voel ik me weer zo moe dat ik vorige week zelf heb besloten om de Crestor niet meer in te nemen. Nu afwachten of ik weer zo herstel en dan is het voor mij heel erg duidelijk.

Doordat ik me zo fit voel(de) ben ik weer veel meer gaan sporten/bewegen en ben in 5 maanden 7 kg afgevallen. Lijkt me een stuk gezonder dan die cholesterol troep innemen.

Hoop dat iemand hier ook iets aan heeft en zich hierdoor weer fitter kan gaan voelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2012 11:05 am 

Hi Marco,

Ook ik gebruik Lipitor hoewel mijn cholesterol aanzienlijk ok was (3,0). In het AZM (maastricht) willen ze dit gebruiken als 'preventie' tegen een hoog cholesterol. Waar en hoe hebben ze vastgesteld dat de vermoeidheid van de Lipitor komt? Hoelang heb jij Lipitor in totaal gebruikt?

Groetjes, Robert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2012 10:23 am 

Hey Robert,

Ik zou (als je vermoeid bent) met zo'n laag cholesterol die pillen eens 2 a 3 weken niet innemen. Bij mij maakte het een wereld van verschil. Als je je inderdaad ook beter gaat voelen dan zou ik wel gaan overleggen met je arts uiteraard. Mocht je geen verschil voelen dan kun je na die periode gewoon weer beginnen met het innemen en is er niets aan de hand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 5:30 pm 

Gelukkig heb ik geen last van vermoeidheid. Maar ga toch eens proberen ze een tijdje te laten staan. Kijken of ik een verschil voel.

Bedankt voor je reactie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 7:58 pm 

Marco, Robert. Experimenteren met medicijnen kan kwalijke gevolgen hebben. Laat een arts je advies verstrekken wat dit betreft..![;)]

Mvg.

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2013 12:27 pm 

Ricky schreef:
Marco, Robert. Experimenteren met medicijnen kan kwalijke gevolgen hebben. Laat een arts je advies verstrekken wat dit betreft..![;)]

Mvg.

Domweg alles van (door commerciële farmacie gestuurde) artsen aannemen ook...

http://tinyurl.com/a2jnnuw

Ik luister niet alleen naar mijn arts, maar ook naar mijn lichaam.

Maar ieder moet voor zich weten hoe hij/zij hier mee om gaat natuurlijk ;-)

Profiel  

Berichttitel: Re: vermoeidheid
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 9:59 pm 

Hoe erg je de medicijnen ook vind NOOIT zelf stoppen etc. altijd in overleg met je arts gewoon opkomen voor jezelf zodat zij ervan op de hoogte zijn. Sommige medicijnen werken op elkaar/werken juist niet etc artsen hebben hiervoor geleerd en hebben er de ervaring mee!

Wat fijn om herkenning te lezen dat er zoveel mensen nog moe zijn na een transplantatie. Ik heb 9 jaar mijn 3e donornier maar ben veel moe terwijl alle waardes goed zijn.

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2013 11:33 am 

MarcoO schreef:
Als je je inderdaad ook beter gaat voelen dan zou ik wel gaan overleggen met je arts uiteraard.

Voor de mensen die steeds maar roepen dat je niet zo maar met je medicijnen kunt stoppen. U heeft gelijk!!!! Ik ben nml 2 jaar geleden al een keer gestopt op aanraden van mijn behandelend arts in R'dam. Deze keer ben ik idd zelf gestopt omdat ik kapot was en wist (denk te weten) waar het door komt. Na 5 weken ofzo had ik controle bij mijn eigen arts en heb er toen met hem over gesproken. Ook hij vond het de moeite waard om te kijken wat er zou gebeuren zonder deze medicijnen.
Even ter illustratie: Met medicijnen was ik 24/7 echt kapot en neerslachtig. Had moeite met concentratie voor mijn werk (eigen baas), zat 's avonds in de bank om om 20.30 (max!) kapot op mijn bed te gaan liggen. Sporten was niet eens een optie, sterker nog... gewoon een rondje fietsen / lopen was al te veel. Niet dat ik dat niet kon, maar mijn 'hoofd' was zo moe dat ik er niet eens aan moest denken.
Nu ik ben gestopt (en dat gevoel verandert vrij snel) werk ik voller dan volle dagen, ga 2 keer per week sporten en ben inmiddels 7 kg lichter. Dit laatste lijkt me een stuk gezonder dan vertrouwen op chemisch geproduceerde medicijnen die een gevolg bestrijden (geen oorzaak dus) van een 'ziekte' die niet eens bestaat. Zelfs de FDA heeft de waarschuwingen al zo aangepast. En dat voor een 'overheidsorgaan' dat vuistdiep in de farmaceutische industrie zit.

http://www.fda.gov/ForConsumers/ConsumerUpdates/ucm293330.htm
https://www.google.nl/#bav=on.2,or.r_qf.&fp=215543ad25c6285a&q=fda+and+pharmaceutical+industry

Doe er mee wat je wil. Ik voel me in ieder geval een stuk gezonder zonder die troep. En met mij velen.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]