NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma okt 22, 2018 7:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 2:07 am 

hallo allemaal,

Sinds 2 maanden ben ik er achter dat ik links een schrompelnier heb.

Ik ging naar de dokter voor vermoedelijk nierstenen en uit de echo kwam dat mijn nier nog maar 6 centimeter is. Na doorverwijzing naar de uroloog zijn er verschillende onderzoeken gedaan en blijkt dat mijn andere nier gelukkig wel goed werkt en dat de oorzaak waarschijnlijk al in mijn vroege kindertijd is ontstaan aangezien mijn andere nier vergroot is en de functie heeft overgenomen.

Wel zitten er in de kleine nier stenen.

Volgens de roloog kan ik hier geen last van hebben aangezien de kleine niet niet of nauwelijks functioneerd. Maar dat is wel de reden waarom ik bij hem beland ben. Op het moment heb ik eigenlijk geen koliek aanvallen meer, maar wel een zeurderig gevoel in mijn rug, zij en buik. Eigenlijk compleet links. Kan ik toch last hebben van deze niet ondanks dat ie bijna niet meer werkt?

Ook heb ik al jarenlang klachten zoals vermoeidheid, jeuk, eczeem, vocht vasthouden. Allemaal klachten die te maken lijken te hebben met mijn nieren. Volgens de uroloog kan dit niet.

Nu heb ik de keuze of ik deze nier wil laten verwijderen. Ik ben alleen erg benieuwd of deze klachten dan ook zouden verdwijnen. Is het mogelijk dat 1 slechte nier dit dan veroorzaken?

Ik hoop dat iemand hier wat meer van weet en reageerd. Ik heb nog wel even om er over na te denken, maar heb dan wel het liefst zoveel mogelijk informatie.

Alvast bedankt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 2:12 pm 

Misschien kun je een afspraak maken met een nefroloog, die weet meer van nieren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 8:50 am 

Wat doortje zegt: Vraag het de nefroloog.

Overigens vind ik de klachten die je noemt (vermoeidheid, jeuk, eczeem, vocht vasthouden) heel erg veel voorkomend en lang niet altijd gelieerd aan nierproblemen.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]