NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo aug 20, 2014 6:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2008 12:38 pm 

Hallo,

ik ben door de huisarts doorverwezen naar het ZH, men dacht dat ik een groot gezwel in de buik had. Deze kon ik ook voelen en verplaatsen van rechts tot boven mijn navel.

Nu kom ik net terug vh onderzoek, en blijkt het mijn rechter nier te zijn. (zwevende) echter heb ik niet echt goed vragen kunnen stellen daar men best kortaf was.

Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn met hetzelfde en wat werd er bij jullie verteld. Heeft het nog verdere gevolgen?

Wel merk ik sinds een week dat op het moment dat ik voel dat ik moet plassen, ik meteen ook héél nodig moet en het amper nog kan ophouden. Ik voel zeg maar in één keer grote aandrang en niet meer een beetje.

Hoop op reacties.

Groetjes Co

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 03, 2008 10:07 pm 

hoi ik ben Wendy en ik heb ook een zwevende nier. had ook last en pijn in mijn buik, en voelde een flinke bobbel die ik heen en weer kon bewegen tot ook aan mijn navel.

echo laten maken in het ziekenhuis en ik bleek een zwevende nier rechts te hebben . omdat ik tenger ben is de nier zo duidelijk te voelen.

de arts deed er niet verontrustend over.

op internet is er bijna niets over te vinden en blijken motorrijders dit probleem vaak te hebben.

door trillingen kan dit ontstaan.

ik weet zelf niet hoe ik er aan kom.

nu lees ik op internet over nierstuwingen en afsluitingen van de urineleiders als gevolg van de wandelende nier.

verder staat er niets , maar dan ook weer niets over bij.

ik moet zeggen dat ik ook soms pijn heb op de plek waar de nier dan weer is gaan zitten, ook als ik op mijn zij lig of de nier aanraak.

volgens mijn vorige huisarts kan dit helemaal niet?? maar ik voel het maar al te goed.