NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu zo okt 21, 2018 2:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Cystenieren en sport
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 10:10 pm 

Hallo,
Ik ben een vrouw van 29 jaar, ik weet nu sinds mijn 14de dat is cystenieren heb, echter nooit verder laten onderzoeken.
Nu 4 weken geleden bij een echo heeft arts bij toeval gezien dat ik cystenieren heb en 1 kleine cyste in mijn lever, ik wordt nu wel onderzocht op wat de functie van mijn nieren is,, ze zijn nu ongeveer 17,5 cm, over twee weken krijg ik uitslag.

Nu is er wel onduidelijkheid ontstaan over sport.
Ik doe nu 6 dagen in de week krachttraining en 4 dagen in de week hardlopen 5 km.

Mijn huisarts gaf aan dat ik beter kan stoppen met kracht en hardlopen, nefroloog gaf aan dat het geen probleem is maar over alcohol drinken was ze ook niet bepaald streng en op een van de site's las ik inderdaad ook dat ik beter niet moet hardlopen wegens schudden van cystes( ik heb een hele grote cyste die je aan de voorkant van de buik meteen voelt.

Weet iemand of het nou wel of niet verstandig is om te blijven hardlopen en krachttraining doen.
Ik ben in de tussentijd wel al gestop met eiwitten dieet en ben sinds deze week officieel zoutloze Veganiste geworden :D

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Cystenieren en sport
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2015 11:07 am 

..

Laatst bijgewerkt door Nigel op wo maart 07, 2018 2:14 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Cystenieren en sport
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2015 6:18 pm 

Mij is indertijd gezegd wel te sporten maar geen karate of sporten met een kleine harde bal.
Verder is inderdaad zoals Nigel schrijft het juist heel goed om aan sport te doen en te zorgen voor een goede conditie.
Succes en sterkte.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]