NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 4:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 8:26 pm 

hallo allemaal
ben hier lang niet geweest heb op 11 jan een nier van mijn man nils gekregen nu zijn we in juli en ik ondervind toch wel veel gedoe van bijwerkingen medicatie. als de nier van nils het maar doet neem ik dat voor lief maar hoor toch ook wel graag of andere dat ook zo ervaren
ik tril ik ben onuitstaanbaar ik heb het warm (eindelijk jaren niet gehad was altijd ijskoud) ik eet me gek, ik ben 10 kilo aangkomen, maar wat voor mij toch wel erg is is dat ik nu sinds een week vreselijke haaruitval heb
hoor graag of dit soort dingen herkenbaar zijn en nogmaals ik neem het allemaal voor lief
de nier doet het
medicatie
1 x maagtablet
2 x daags myfortic
1x daags contromoxsisol
1x daags 10 mg prednison
1x daags 20 mg advagraf

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 2:48 pm 

Hallo,

Ik ben 3 jaar geleden getransplanteerd en herken het trillen. Ca. 3 a 4 maanden na de transplantatie merkte ik dat ik last van trillende handen had. Als ik minder koffie dronk werd het wel minder, maar het ging niet helemaal weg. Ik vond / vind het wel vervelend maar het is een bijwerking van de medicijnen en het is helaas niet anders.

Wat betreft het eten, ik hoorde dat door gebruik van prednison (gebruik ik ook sinds de transplantatie) je niet meer goed een signaal krijgt dat je maag eigenlijk vol zit waardoor de kans bestaat dat je te veel eet. Ik heb dab ook heel strikt opgelet dat ik niet te veel at en ben gelukkig toen ook niet aangekomen. Maar het kan moeilijk zijn dat vol te houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 8:36 pm 

Ik ben ook getransplanteerd sinds 7 mei van dit jaar.
De bijwerkingen van de medicijnen zijn erg vervelend, ook ik ben al 10 kilo aangekomen door de prednison. Ik heb ook last van trillende handen. Haaruitval had ik al last van tijdens de dialyse, dus daar is voor mij geen verbetering in gekomen.

Zoals je aangeeft dat je alles voor lief neemt, maar ik begrijp heel goed dat het niet leuk is. In mijn omgeving zegt iedereen wat zie je er goed uit. Maar ik zie alleen een dik persoon, wat ik nooit geweest ben. Hoop dat ik snel met de prednison mag stoppen, ik ben in ieder geval al aan het afbouwen.

Sterkte met alles!!!

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]