NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo dec 12, 2018 10:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: cystenieren verwijderen
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 3:27 pm 

Bij wie zijn de cystenieren verwijderd en wil daar wat over vertellen ?

het lijkt me nl. een enorme opluchting als het weg is uit je lijf, maar het is ook een grote operatie..

( en aangezien ik aan de transplantatie al een hersenbloeding heb overgehouden, zie ik hier wel heel erg tegenop.. )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 6:39 pm 

Bij mij zijn allebei de cystenieren verwijderd. In 2005 en 2010.

De operatie en herstel vond ik wel meevallen, zeker omdat ik gelijk geen pijn en niet meer benauwd was.

Ik heb alleen in 2010 pech gehad en na de operatie een sepsis gekregen en daar ben ik wel erg ziek van geweest en mijn transplantatienier werd bijna afgestoten.

Maar nu gaat alles weer goed. Neem een paar weken de tijd voor herstel. Bij jouw worden ze alle twee te gelijk verwijderd, dat is wel vervelend met liggen, je kan dan alleen op je rug liggen.

Wel heb ik een morfinepomp gehad beide keer.

groetjes linda.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 2:39 pm 

Arianne,

Ben je bang voor de cominatie Operatie &hersenbloeding?

Na mijn hersenbloeding ben ik 2x geopereerd. Allebei zonder problemen.Verder geen echt antwoord van mij.Ik heb wel iemand gezien en gehoord.Dat zijn cystenieren waren verwijderd.De manier hoe hij werd behandeld na de operatie is hem erg tegen gevallen.

Verder had ik het idee dat hij zijn leven ondanks de dialyse en cva restantenvoor lief nam.

groeten,

Silvia

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 8:38 pm 

Waarom werden/worden jullie nieren verwijderd?

Heb zelf cyste nieren en die zorgen de laatste tijd voor de nodige problemen. Ze zijn niet enorm groot, maar zijn regelmatig ontstoken, en geven veel pijn. Krijg iedere keer een antibiotica kuur en dan blijft het weer even rustig maar als ik weer gestopt ben komt het over plm. 14 dagen weer terug.

De nefroloog is zeer behoudend en niet zo snel bereidt de nieren te verwijderen.

Ben 17 jaar getransplanteerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 8:50 pm 

ik heb het zelf aangekaart, mijn buik wordt steeds dikker en opgeblazen, ik heb moeite met schoenen/sokken aantrekken, omdat ik bijna niet meer kan bukken, en in bed heb ik er ook veel last van, alleen plat op mijn rug voel ik er niets van, maar dat hou je geen hele nacht vol.

de arts heeft aangegeven dat regelmatige ontstekingen een reden zijn om ze te verwijderen of als je sociale leven er onder te lijden krijgt en van dat laatste is bij mij sprake.

ik heb 2x een bloeding gehad, cyste geknapt en dat is ook geen pretje,maar dat gaat al tijden goed gelukkig....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 8:18 pm 

Ben 20 januari getransplanteerd. Daarna al 3 keer een kleine bloeding gehad, maar of die uit mijn cyste nieren komt of ergens anders vandaan, dat weet niemand. Toen ik tegen de nefroloog zei dat het fijn zou zijn als mijn cystenieren verwijderd konden worden glimlachte hij, en zei: dat doen we niet zomaar, dat is een grote operatie bij u. Mijn nieren zijn nml. erg groot. Maar het is wel schrikken als je de eerste keer na de transplantatie bloed plast.

Gr. Jaap

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 9:49 pm 

Ik heb ook grote cystenieren en ik ben bij de chirurg geweest. Aangegeven dat ik mijn nieren verwijderd wil hebben voordat ik een nieuwe nier krijg. Nu wordt ik doorgestuurd naar de uroloog voor het verwijderen van mijn nieren. 14 november wordt er een ct scan gemaakt en dan zal er daarna spoedig de operatie volgen. Dan is het opknappen en daarna de niertransplantatie.

Groetjes, Petra

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2012 6:45 pm 

Mijn man Wouter en zijn collega/vriend Dario - allebei cystenieren - zijn kort na elkaar getransplanteerd. Bij Wouter zijn de eigen nieren blijven zitten, bij Dario zijn de eigen nieren eerst verwijderd. Ze wogen ruim 8 pond en drukten al zijn andere organen op elkaar; op het laatst was hij meer dood dan levend. Dario heeft 3 maanden gespoeld voordat hij getransplanteerd werd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 11:49 pm 

Bij mij zijn mijn beide nieren in februari van dit jaar verwijderd. Ik was er zeer blij mee. Mijn nieren waren 2 kilo per stuk en alles zat daardoor in de verdrukking. Ik had problemen met mijn darmen, dat is nu voorbij.

Inmiddels getransplanteerd, 3 weken geleden en het gaat zeer goed met me.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 3:13 pm 

nou.. ik heb eindelijk een afspraak bij de uroloog, die gaat kijken of er eentje uitgehaald kan worden..
eind deze maand weet ik meer. ik ben heel erg blij, want ik krijg er steeds meer last van, ik ben me er echt 24 uur per dag van bewust dat ze in mijn buik zitten en het lijkt me heerlijk als er eentje uit is. ( als het goed gaat tenminste))

arianne

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2014 12:41 am 

ik ben geweest. de rechternier gaat eruit.. de wachttijd is ongeveer 6 weken vanaf nu.
ik zal laten weten hoe het is afgelopen straks. ik zie er naar uit !!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2014 2:16 am 

Heel veel succes !!!! Het wordt in het begin zwaar met je herstel (kan ook meevallen, dat hoop ik voor je), maar je zult er heel blij mee zijn. Het geeft echt ruimte in je buik.

Groetjes, Petra

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 12:24 pm 

Ik zou uitkijken naar de operatie... Zelf tussen 2011 en 2013 een nier van 4kg en eentje van 5 kg kwijtgeraakt! Alleen maar opluchting dat ze eruit zijn.. Nooit meer misselijk of benauwd!! En lekker verder op mijn donornier.
Herstel viel bij mij erg mee, na twee weken alweer op de fiets!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 2:15 pm 

Arianne,
Eindelijk een nier er uit.Heel veel succes met de operatie en het herstel.
Silvia

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 29, 2014 6:44 pm 

8 april is het zo ver, dan ga ik onder het mes. :D

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]