NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 4:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Opluchting.
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 12:36 am 

Dag lieve mensen,

Ook bij mij zijn cyste gevonden na een langdurige

kwakkelende gezondheid.

Na ongeveer twee jaar in het donker

vindt ik hier eindelijk lotgenoten met

veel dezelfde symtomen en veel goede informatie.

Tranen van geluk door de herkenning, klinkt zwaar

maar het is zo.

Jeanette.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 10:28 am 

Hi Jaenette, ja je bent inderdaad niet alleen. Te horen krijgen dat je cystenieren hebt is zeker niet leuk. Ik ga er inmiddels meer dan 25 jaar mee om, langzaam ging mijn nierfunctie achteruit, in 2001 aan de dialyse, in 2002 getransplanteerd ben ik getransplanteerd. Mijn eigen cystenieren en lever heb ik nog steeds.

Het ziekteverloop is natuurlijk voor iedereen anders, voor sommigen verloopt het zelfs erg mild en blijven de nieren functioneren, de een krijgt ook pijn aan de nieren , de ander niet, het is niet zo voorspelbaar.

Aan de hand van herhaalde bloedonderzoeken kan je arts zien of je nierfunctie stabiel is of achteruit gaat en hoe snel. We zijn echter geen statistiek dus garantie krijg je niet. In mijn geval kwamen de voorspelling aardig uit.

Als je vragen hebt moet je ze natuurlijk altijd stellen, hoe dom ze je ook lijken, want alleen niet gestelde vragen zijn domme vragen.

Mijn motto voor onze ziekte is altijd, geniet van het leven maar doe het met mate. En je hoeft niet 24/7 positief te zijn hoor, da's een onmogelijke opgave, maar zit je in een dip, praat er dan over, dat helpt.

Sterkte.

Hans

Ps in het engels maar hier een link van een organisatie die zich helemaal wijdt aan cystenieren

http://www.pkdcure.org

Ook op facebook zijn er cystenier groepen.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]