NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 2:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: bloed in urine....
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 1:07 pm 

Hallo iedereen. Bij mij zijn 10 jaar geleden cystennieren en cystenlever vastgesteld en tot nu toe ging het nog wel aardig met mij, behalve dan dat mijn lever enorm uitdijt. Maar sinds gisteren plas ik bloed...gisteren rozig/rode kleur en naar HApost geweest, bloeddruk opgemeten die was opeens 100 onderdruk...maar kan ook komen omdat ik me zo sappel maakte over die urine...het is vermoedelijk een geknapte cyste.

In elk geval vanochtend internist gebeld maar daar kan ik pas woensdag terecht :( En nu net op mijn werk naar wc geweest en het was gewoon één bloedbad!!! Wat een naar gezicht en ik word er natuurlijk niet geruster op. Met mezelf afgesproken dat ik nog 1 toiletronde afwacht en als het dan ook zo'n "feest" is dat ik dan echt ga aandringen dat ik vandaag nog terecht kan... (internist werkt ook niet op dinsdag). Nu mijn vraag: hoe lang houdt dat bloed in urine aan als het een geknapte cyste is? Het is me nooit eerder gebeurd, althans niet zichtbaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 1:44 pm 

Hallo Janine,

Ik heb ook cystenieren en wij reizen veel in onherbergzame gebieden. Ik heb dan ook van mijn nefroloog (een hele goeie) een medicijn gekregen voor het geval ik plotseling bloed ga plassen. Dit medicijn is , om te voorkomen dat als er een cyste knapt, ik nierbekken onsteking krijg. Je moet hier dus gelijk mee beginnen.

Het medicijn heet:

CIPROFLOXACINE ratiopharm 500 mg

Ik heb 28 stuks , twee maal daags. Dus voor 14 dagen.

Wacht woensdag niet af.

Bel je huisarts!

Groeten en sterkte!

Marlene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 2:08 pm 

Dankjewel voor je tip Marlene, ik kan vanaf 14u bellen. Maar kun je me intussen vertellen hoe lang dat bloed aanhoudt? Gisteren was het nog rozerood maar nu echt bloed. Doodeng gewoon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 2:17 pm 

Hoi Janine,

Nee dat kan ik niet zeggen want het is mij nog nooit gebeurd maar ik wil alleen aangeven

dat ik die medicijnen altijd bij me heb.(dus ook als ik op reis ben) omdat het belangrijk is gelijk met medicijnen te beginnen. Als je huisarts niet luistert dan naar de avondpost !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 2:29 pm 

Heb je een historie van nierbekkenontsteking Marlene? Of (vaak) blaasontsteking?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 2:40 pm 

Nee. Geen nierbekken onsteking ooit gehad maar als er een cyste in je nier stuk gaat loop je dat risico wel. De nefroloog heeft dit medicijn op eigen initiatief voor geschreven omdat ik aangaf dat we op reis gingen. In sommige landen ben je niet zo maar bij een dokter.

Groeten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 5:09 pm 

hoi

altijd contact opnemen als er bloed bij de urine zit, want dat is gewoon niet goed. als een cyste knapt dan komen bacterien en evetueel bloed in het urinestelsel en dat gaat ontsteken en dan krijg je bv ciprofloxacine ( of een van de vele andere antibiotica's) ik had erg vaak nierbekkenostekingen en had ook altijd een ab kuur uit voorzorg bij me.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 7:02 pm 

Er is bloed afgenomen, geen ontstekingstekenen en ook is mijn HB in orde maar wel die te hoge onderdruk bloeddruk. Urine (alhoewel het daar niet erg op lijkt, meer dun tomatensap) gaat op de kweek en kan wel even duren. Intussen moet ik me rustig houden, waarschijnlijk gaat het bloedplassen met een paar dagen ophouden.

Ben net terug uit het ziekenhuis. Maar was een uur geleden naar toilet geweest, flink geplast en ruim een uur later althans dacht dat ik aandrang had maar het was maar een kleine (bloed) plas. En heb een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Moet ik nu weer terug?? Ik weet het niet meer. Ze hadden gezegd terugkomen indien klachten/koorts optreden. Eea is allemaal door een nefroloog bekeken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 7:10 pm 

Jannie, ik heb het al 2 x gehad, eerst bloedplassen en dan na een dag ongeveer een zeurende buikpijn en eer dat de nacht voorbij was , zat ik in het ziekenhuis, met een flinke blaasontsteking,nierbekkenomtsteking, en voelde me ook hondsberoerd.

ik kreeg pijnstillers en antibiotica en had absolute bedrust voor 2 dagen. in het buitenland, ( 1x in libanon) moest ik zelfs in het ziekenhuis blijven en heb ik mijn vlucht er zelfs door gemist.

in Utrecht ook 1x geweest, daar kreeg ik een injectie tegen de pijn, en mocht toen naar huis met antibiotica omdat ik een blaasontsteking had, maar ze konden daar verder niets vinden.. terwijl ik precies dezelfde verschijnselen had als de eerste keer in het buitenland.

misschien is het bij jou iets anders, anders stuurt een nefro je toch niet naar huis lijkt me.. maar als je je beroerd gaat voelen, laat je niet afschepen hoor !!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 7:37 pm 

Janine,

Als je pijn in je (onder) buik hebt kan het ook iets anders zijn. Anders zou je je rug/flank voelen, toch?

Wees zuinig op je gezondheid. Ik zou zo de nacht niet ingaan en

me weer bij de HAP melden. Veel sterkte!

Goed diagnose laten stellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 4:01 pm 

Hier ben ik weer, na een week van de wereld te zijn geweest. Inderdaad ziekenhuisopname, eerst uit voorzorg ter observatie voor een nachtje want mijn HB zakte nogal - dat was de nacht van maandag op dinsdag. Uiteindelijk dus een hele week in het ziekenhuisbed doorgebracht. Donderdag diverse ct-scans met contrastvloeistof waar ik allergisch op reageerde, een nachtmerrie, en volgende dag cystoscopie wat op zich wel meeviel maar toen mijn urineleider (?) dwz tussen blaas en nier, in en dat was heel heftig zo pijnlijk en waarsch. ook allergisch; ze hebben met wederom nadien moeten platspuiten met morfine. Overigens zijn ze op donderdag na de ct-scan (pas?) met antibiotica begonnen. Ik heb een heleboel vragen en zal ze voor mezelf de komende tijd op een rijtje zetten zodat ik internist (en wat mij betreft ook nefroloog) daarmee kan bestoken. Maar eerst neem ik deze week om aan te sterken want zo'n week in ziekenhuis hakt er wel in.

Intussen wil ik iedereen die op mijn berichten reageerde heel hartelijk bedanken, en sorry dat het zo abrupt ophield maar kon ook niet weten dat het zo ging lopen... [8)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 4:19 pm 

ook wel handig als ik hier nog wat over de diagnose meld.. maar het is eigenlijk alleen maar 'mogelijk dit' en 'mogelijk dat'; bloeding niercyste; nierfunctiestoornis bij obstructie en tot slot mogelijk UWI.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 7:14 pm 

Veel sterkte met aansterkte!!

Groeten Marlene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 7:15 pm 

Aansterken bedoel ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 7:49 pm 

Over schrijffoutjes van dit formaat vallen we hier écht niet hoor! [:D] Je boodschap was duidelijk!!

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]