NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 4:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 5:42 pm 

ik heb sinds kort te horen gekregen dat ik veel cystes heb,in mijn linkernier vele kleine en in mijn rechter nier 1 van 8 en halve cm en 1 van 5 cm,nooit geweten dat ik dit had,wel de laatste jaren veel last van onderbuik van opzwellen en erge pijn in de rug.ik was gaan zoeken naar een forum om er met jullie over te kunnen praten.

ik voel me vaak gauw moe en soms ben ik ineens depressief om niets en vooral die pijn in mn rug en buik. ik moet aanstaande vrijdag naar een uroloog,ik voel me erg raar want ik besef dat ik nu ineens echt iets heb ,heel raar en eng,kunnen jullie me een beetje vertellen hoe jullie dit ervaren??? en of dit allemaal bekend klinkt.

alvast bedankt en lieve groetjes van mij [8D]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 11:23 am 

Hallo Petronella,

Komt cystenieren in de familie voor?. Ik zal maar eerst afwachten wat er uit de verdere onderzoeken komt en hoeveel de nierfunktie is.

Waarom je depressief bent kan ik niet verklaren met cystenieren, zelf nooit gehad.

Een opgezette buik klopt wel bij cystenieren. Ik wens je veel sterkte a.s. vrijdag. Laat nog wat van je horen, wanneer je wat meer weet.

Groetjes Linda.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2009 3:25 pm 

Hoi Petronella,

Ik weet sinds mijn 8e jaar dat ik cystenieren heb,komt in de familie voor,mijn vader en mijn oma hadden het ook. Ik ben inmiddels 42 jaar en heb een opgezwollen buik,af en toe pijn omdat er een cyste knapt. Vandaag heb je dus je verdere onderzoeken,inderdaad maar eerst wachten wat daar uit komt. Ik voel me verder niet moe,mijn nierfunctie is nog 75% en dat is heel goed. Wel heb ik een hoge bloeddruk en heb daar medicijnen voor. Laat inderdaad nog meer van je horen,ik ben graag bereid mijn ervaringen met je te delen.

Groetjes Amy.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2009 4:46 pm 

Hallo Petronella,

Ik heb ook cystenieren en cysten daarbij in mijn lever. Mijn buik is ook altijd opgezet en heb veel problemen met mijn darmen doordat mijn nieren zo groot zijn dat ze de darmen verdrukken. Ook daarbij veel rug en buikklachten. Ik weet al een hele tijd dat ik het heb maar sinds 1,5 jaar nemen mijn klachten snel en enorm toe. Gelukkig is mijn nierfuntie nog voldoende. Voor de veel te hoge bloeddruk gebruik ik medicijnen. Ook voor mijn darmen en voor de pijn gebruik ik medicijnen.

Vervelend voor je Petronella. Ik hoop dat het meegevallen is vandaag.

Kan me voorstellen dat je soms helemaal depressief bent omdat je het ineens beseft dat je echt iets hebt. Het is ook beangstigend omdat je niet weet waar het naar toe gaat. Logisch. Het moet ook een plek krijgen en door vandaag weet je waarschijnlijk al heel wat meer.

Heel veel sterkte met alles en laat even horen wat er uitgekomen is. En net als Amy ben ik ook bereid om mijn ervaringen te delen.

Groetjes Monique

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]