NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 2:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2011 3:24 pm 

hoi ricky

even voor de duidelijkheid. bij mij ontvagster van een nier heb ik ook een sikkelvormige snee van 30 cm (iets kleinere buik dan jij) en mij donor heeft een sneetje van 6 cm boven de schaamstreek.

maar ik ben super trots op die grote snee, want het is een bijzondere snee, een waardevolle snee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2011 5:26 pm 

Kleinere buik gerry? Gelukkig maar..![:D]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2011 7:51 pm 

dat zeg ik ha... alaaf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 11:57 am 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door bos532</i>

"Normaal gesproken halen ze de cystenieren voor de transplantatie weg."

...

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Is bij mij niet gebeurd hoor Henk. Waarom zou men ze ook weghalen als ze niet in de weg zitten of op enige wijze voor "overlast" zorgen. Ze zitten ver weg van de plaats van de nieuwe nier schrijf je zelf. Of weghalen dus "normaal" is..? [:)]

Mvg,

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 12:53 pm 

Bij mij zijn allebei mijn cystenieren verwijderd. In 2005 mijn rechter nier omdat ik op de lijst kwam voor transplantatie. De nier drukte tegen andere organen aan.

In november 2010 is mijn linker nier verwijderd omdat de nier flink ontstoken was.

Soms is het echt noodzakelijk. Linda.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 1:57 pm 

weg halen van een cystenier doen ze als deze in de weg zitten of klachten geven, maar zeker niet uit voorbaat verwijderen ze een nier. is geen standaard behandeling voor een transplantatie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 12:20 am 

Daar ben ik weer. Vorige week op zaterdag naar Malta en ja zondag plaste ik enorm veel bloed. Ik heb vaker een bloeding gehad maar zonder dat ik bloed plaste. Van de hoeveelheid ben ik enorm geschrokken. 3 dagen in het ziekenhuis te Malta gelegen en daarna op bed in het hotel aan het eind van de week naar huis dus balen. Heb daar aan het infuus gelegen en een katheter. Er is een echo gemaakt en ook een CT scan. Niets van een bloeding waar genomen dus. Ik heb wel weer aan beide nieren pijn.

Nu vandaag na precies een week zit er geen zichtbaar bloed in de urine. Wie plast er ook bloed en moet je hier dus voor naar het ziekenhuis als er verder geen bijwerkingen zijn?. Ik heb wel liters water gedronken.

Er is 1 cyste van 15 cm doorsnede bij maar daar zit geen bloed in maar waarschijnlijk pus volgens de arts in Malta.

Wie kan hier wat meer over zeggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 1:09 pm 

Ik heb in het verleden regelmatig bloedingen gehad. Mij is altijd verteld dat de cyste localiseren moeilijk is en eigenlijk ook niet noodzakelijk. Het lost zich vanzelf weer op... Veel drinken en alles wordt vanzelf weer uitgeplast..

Wel is mij aangeraden bij elke bloeding altijd even te overleggen/melden met/bij de nefroloog..

Dan nog even over het verwijderen van een cystenier, dit is zeker geen standaardprocedure. Alleen in mijn geval zijn de nieren zo enorm groot dat alle omliggende organen weggedrukt worden. Met name de druk op de longen is merkbaar, de capaciteit daarvan is bijna met de helft afgenomen. Daarnaast is er in mijn geval geen ruimte meer voor een andere nier erbij. Vandaar dat er één uit moet.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]