NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu do okt 18, 2018 5:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nierbloedingen
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 8:36 pm 

Ik heb erg grote nieren vanwege de cyste. Nu heb ik in mei de eerste nierbloedingen gehad en dat was geen pretje. De nieren komen bijna letterlijk mijn buik uit en zijn dus erg groot. Ook heb ik cyste op de lever. Verder doen wel alle functies het maar ik heb inmiddels 3 hevige bloedingen achter de rug in een paar maanden. Ik weet niet of er mensen zijn met hetzelfde als ik. wat kan ik verwachten en hoe vaak zou je dit kunnen krijgen of is dit iets wat een langere tijd weer weg blijft. Is dit het begin van het verzwakken van de nieren?

Ik hoop op wat reacties van lotgenoten. alvast bedankt. Jan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 11:46 pm 

Hoi Jan

Ik heb wel ervaring met nierbloedingen.

Ik heb een nier van mijn tweelingzus gehad en die werkt super.

Nu zitten mijn oude cystenieren nog in mijn lichaam en die geven nog wel eens een heftige bloeding.

Ik heb er zoveel last van dat ik dan naar het ziekenhuis moet en daar vraag/krijg ik dan methadon.

Meestal is het de dag erna al weer over en plas ik alleen een beetje bloed.(zolang het er maar uit komt)

Als het te veel zou gebeuren dan halen ze de nieren weg.

Maar gelukkig heb ik al maanden geen last meer gehad.

Jou vraag:

Is dit het begin van het verzwakken van de nieren?

Dat weet ik helaas niet.

Het zijn cysteblaasjes die knappen en waar een bloeding door ontstaat

Maar of je nieren er dan extra schade door op lopen? geen idee!

Veel succes en hopen dat je er nog een tijd mee vooruit kunt.

groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 10:43 am 

hoi jan

ook ik had ooit eens een nierbloeding, inderdaad cysten die springt. Er zit bloed of pus of andere sooi in een cyste.ik had erg vaak nierbekkenontstekingen omdat er ook een cyste weer kapot sprong. blaasontsteking sloeg ik altijd over, het kwam echt van binnen uit.Mischien zijn die nierbloedingen van tijdelijke aard of bepaalde periodes.

Mijn vraag aan jouw: hoe is jouw bloeddruk?

dat er een cyste knapt daar kun je gewoon niets aan doen verder. weet jij de maten van je nieren? ook ik heb een cyste lever maar gelukkig geeft dat geen problemen. onlangs ben ik getransplanteerd (51 jaar) en het gaat prima. ik hoop dat je nog lang je nierfunctie mag houden. sterkte

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 8:58 pm 

Laat ik nou woensdag op mijn werk een flinke nierbloeding krijgen.

Afd.niertransplantatie gebeld en de nefroloog raade me aan om methadon te laten spuiten door mijn huisarts.

(in het ziekenhuis een wachttijd van vier uur)

Huisarts wilde dit niet doen.

Kortom ik heb toen oxycontin (morfine preparaat) en 2x 1000mg Parasetemon gebruikt en dat hielp.

Normaal gesproken ben ik het de volgende dag kwijt.(plas ziet er dan een beetje cola kleur uit/maar helaas nu niet)

Maar helaas kreeg ik koorts en bleef de pijn en die trok naar mijn lies.

Ziekenhuis geweest /bloed/urine/longfoto en toen naar huis gestuurd.

Zonder een nefroloog gesproken te hebben.

Ik barst nu van de pijn in mijn nier en vreemd genoeg ook in mijn buik.gebruik nu constant pijnstillers.

<font color="red">Zijn er meer mensen die bij een nierbloeding pijn in hun buik hebben?</font id="red">

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2008 2:25 pm 

Dag Henk,

Gelukkig niet en ik wens je dan ook veel sterkte want zo"n pijn lijkt mij geen pretje.

Wat ik mij wel afvraag is waarom ze die cystenieren er tijdens de transplantatie niet uitgehaald hebben of is dat niet medisch verantwoord?

groetjes,,

Gert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 12:30 pm 

Bedankt Gert.

Ik ben een dagje opgenomen omdat ik ook koorts kreeg maar mag nu zo naar huis.

Heb nu nog wel pijn maar de koorts is weg.

Krijg nu antibiotica.

Normaal gesproken halen ze de cystenieren voor de transplantatie weg.

Maar dat had betekent dat ik voor de transplantatie eerst had moeten spoelen.

Een nieuwe nier word laag geplaatst terwijl de oude nieren hoog onder de ribbekast zitten.

Er uit en erin doen ze nooit gelijk.(helaas)

Ze hebben een echo gemaakt (nieren,lever,blinde darm en gal)

Hij vond mijn cystenieren geweldig om te zien.

Groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 9:00 pm 

Hoi allemaal,

Ik heb n nierbloeding gehad na n bioptie. (bioptie op maandag, bloeding op vrijdag!!).

Het zal wel niet presies t zelfde zijn als bij jullie, maar ik heb er heel lang last van gehad. Zeker n maand.

De verklaring was: door de bloeding is er zeker 2 of 3 liter!! bloed in mn buik gekomen. Dat wordt als n enorm hematoom gezien. Deze drukt op je ingewanden. Darmen, maag ed. Logisch dat dat pijn doet. Ik heb n paar weken morfine moeten gebruiken. Het hematoom breekt zichzelf af.

*groetjes* miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 1:39 pm 

Hallo allemaal, ook ik heb cystenieren en de afgelopen twee jaar regelmatig bloedingen gehad. Medio juli dit jaar doorlopend gedurende drie weken. Met name de pijn bij het begin is minder prettig. Wat mij verbaasd is dat er eigenlijk weinig aan te doen is. Ook is het lastig om te achterhalen waar de bloeding precies ontstaan is, zelfs een ct-scan kon niets uitwijzen. Nu is het overigens weer rustig... Ben benieuwd naar andere bevindingen.

Groet, Patrick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 8:46 pm 

Ook ik heb regelmatig bloedingen in mijn vergrote cystenieren. Soms doet het erg veel pijn;die regelmatig uistraalt naar een andere plaats in mijn buik. Volgens de nefroloog ligt dat aan het drukken van de nier tegen het nierkapsel of tegen ander weefsel. De ene keer duurt het een uurtje; de andere keer dagen lang. Het lijkt nog niet veel invloed te hebben op de nierfunctie; die overigens wel langzaam maar gestaag achteruitgaat met de groei van de nieren. het valt me wel op dat ik het heel erg koud krijg na een bloeding; hebebn daar meer mensen ervaringen mee? gr Hennie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 8:41 pm 

afgelopen voorjaar heb ik een bloeding gehad van één van de cystes op mijn lever. had zomaar op eens heel erge pijn in mijn schouder maar niet als ik mijn arm bewoog wel als ze op mijn buik drukte. ik heb toen 6 dagen in het ziekenhuis gelegen vooral om rust te houden. met een druk gezin thuis gaat dat niet lukken. mocht echt niets doen. Ik schrok er wel van. normaal denk ik niet zo na over mijn ziekte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 11:07 pm 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door gerry</i>

hoi jan

ook ik had ooit eens een nierbloeding, inderdaad cysten die springt. Er zit bloed of pus of andere sooi in een cyste.ik had erg vaak nierbekkenontstekingen omdat er ook een cyste weer kapot sprong. blaasontsteking sloeg ik altijd over, het kwam echt van binnen uit.Mischien zijn die nierbloedingen van tijdelijke aard of bepaalde periodes.

Mijn vraag aan jouw: hoe is jouw bloeddruk?

dat er een cyste knapt daar kun je gewoon niets aan doen verder. weet jij de maten van je nieren? ook ik heb een cyste lever maar gelukkig geeft dat geen problemen. onlangs ben ik getransplanteerd (51 jaar) en het gaat prima. ik hoop dat je nog lang je nierfunctie mag houden. sterkte

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik ben hier lang niet meer geweest omdat ik het eigenlijk van me af schoof. dus excuus voor die enorme vertraging.

Mijn bloeddruk is momenteel goed maar wel omdat ik medicijnen tegen de hoge bloeddruk slik.

Ik heb ook maag beschermers omdat mijn nieren alles weg drukken.

Beide nieren zijn zo groot als een kleine voetbal. De nierfunctie is momenteel ongeveer 50%. Het blijft redelijk stabiel maar over jaren gesproken neemt de functie langzaam af.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 03, 2011 4:37 pm 

Ik heb ook cystenieren 40 jaar oud, inmiddels beide zo groot als een flinke rugbybal. Nierfunctie onder de 40% en aan de beurt voor een eerste nierverwijdering. Door de groote van de nieren worden alle organen zodanig weggedrukt dat met name de longfuctie bijna gehalveerd is. Heeft er iemand ervaring met een nierverwijdering, hoelang ben je uit de running etc. etc. Planning is binnen nu en een paar maanden de operatie uit te voeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2011 10:17 am 

hoi

een nier verwijderen bij een transplantatie vergt ongeveer drie a 4 dagen ziekenhuis en opknappen daarna ongeveer een maand o twee- drie- vier. ik denk dat een vergrote cystenier moeilijker is om er uit te halen omdat deze vaak wat verweven om andere organen of vaten zit en de snee zal groter zijn om de nier eruit te kunnen halen. ( bij transplantatie sneetje boven schaambeen van pak um beet 6 cm)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2011 10:27 am 

Transplantatie leverde mij een sikkelvormige snee op van boven mijn schaambeen tot 5cm boven mijn navel. Zo'n 40 cm dus! Geen idee van waar dat voor nodig was. Mijn twee cystennieren zitter er nog steeds...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2011 12:38 pm 

Dank voor de reacties, vrees dat de nier er niet zomaar uitgevist kan worden. Heb inmiddels een buik als een doorgewinterde horecabezoeker. En de laatste CT scan liet één gevulde buik met nieren zien...

Een andere belangrijke reden om er een nier uit te halen is ruimte creeren voor transplantatie. In de huidige situatie is dit onmogelijk. Mijn nierfunctie is eigenlijk nog erg goed in vergelijking met de staat van de nieren, de verwachting is dat dit vrij plotseling zal omslaan..

Was met name geinteresseerd in de hersteltijd, heb me ingesteld om na een week of drie/vier weer aan het werk te kunnen. Gezien de reacties vrees ik dat dit een beetje optimistich is.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]