NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu zo okt 21, 2018 2:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 6:17 pm 

hoi gerry

bedankt voor je bericht en de info ik heb nu een mdl arts omdat mijn lever vol zit met adenomen en toen ik dus een controle mri kreeg ondekten ze de nier cysten dus nu krijg ik echo in november en dan uitslag en moet binnenkortt bloedprikken dus dan ga ik dat aan mijn arts vragen en ik heb ook last van incotinentie kan dat er ook mee te maken hebben weet jij dat misschien oke bedankt groetjes van cindy[:)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 8:53 pm 

hoi cin.

Even een vraagje: heb je erg veel cystes in je nier of EEN cyste??

ik was incontinent maar dat komt door de zwangerschappen en is inmiddels al weer jaren geleden geopereerd met goed resultaat.

groetjes gerry

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 8:54 pm 

hoi cin.

Even een vraagje: heb je erg veel cystes in je nier of EEN cyste??

ik was incontinent maar dat komt door de zwangerschappen en is inmiddels al weer jaren geleden geopereerd met goed resultaat.

groetjes gerry

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 11:27 am 

hoi gerry

ik heb waarschijnlijk maar 1 cyste maar heb net de secetaresse aan de telefoon gehad van mijn mdl arts en hij belt mij morgen en dan ga ik vragen of ik er 1 heb of meer dus dan zal ik meteen als ik het weet een bericht achter laten en ik heb geen kinderen want datt mag ik net vanwege die adenomen op mijn lever want als ik zwanger raak ga ik het niet redden als je mij begrijpt wat ik bedoel en ik wordt behandelt voor mijn incontinenetie met botox via een uroloog maar zodra ik morgen meer weet laat ik het meteen weten via een bericht maar alsnog bedankt voor je bericht groetjes van cindy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 6:19 pm 

Hi Cindy, als blijkt dat je maar 1 of weinig cysten hebt, heb je mogelijk geen cystennieren. Bij cystennieren zijn de cysten ontelbaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 6:24 pm 

hoi de keet

de mdl arts zei dat ik nierkiesten heb maar op de nierstichting staat dat dat cyste zijn klopt dat hoop nog iets van je te horen groetjes cindy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 8:53 pm 

Ik bedoel als je maar 1 of weinig cysten in je nier zitten heb je nog niet de ziekte cystenieren.

Hier een link naar een foto's van een cystennieren, alleen kijken als je er tegen kan.

http://europkdfriends.yuku.com/topic/16/Pictures-of-PKD-Kidneys

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 8:55 pm 

hoi keet hoe noemen ze dat dan is het dan minder ernstig groetjes cindy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 9:02 pm 

Cin, ik heb geen idee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 9:08 pm 

hoi keet ik heb de foto gezien je ziet aan de ene kant een kleine normale nier en die andere met cysten mijn mdl arts die belt als het goed is morgen mij op en dan ga ik het navragen want heb de telefoniste aan de telefoon gevraagd of hij wilde terug bellen en nders pas volgende week dus dan vraag ik dat zekers en dan laat ik weer een bericht achter groetjes cindy[:)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 8:33 pm 

[font=Comic Sans MS]Hallo

Graag wil ik even reageren op het verbod/verminderen van de caffeine intake. Ik heb dit kortgeleden nog met een aantal professoren in Leiden en Rotterdam besproken, maar zij hebben hier nog nooit van gehoord. Als je googled, dan vind je allen dat AMERICAN SOCIETY OF NEPHROLOGY dit adviseert.

Ik vraag mij af van wie jullie dit vernomen hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 8:50 am 

Irma, als ze er nog nooit van gehoord hebben moeten ze misschien eens wat vaker berichten van buiten de deur lezen. Het is niet bewezen dat caffeine schade veroorzaakt, er is wel degelijk een vermoeden.

Dit is wat de PKD foundation uit de US schrijft:

Will caffeine damage my kidneys?

There is no direct evidence that caffeine damages kidneys in people with ADPKD, however, studies done in test tubes

combining ADPKD kidney cysts and caffeine-like substances have resulted in cyst growth. There is no clear relationship

between caffeine and cysts in people since our bodies do not need caffeine (some may not agree with this,

especially in the morning), it may be best to limit caffeine intake to 200 – 250 mg a day or two – three cups of coffee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 8:59 am 

Zoek gewoon eens met google op PKD en Caffeine, dan krijg je vele hits. Hoe kunnen die professoren nou zeggen dat ze er nog nooit van gehoord hebben? Er is nog veel waarvan we niets weten, als sommige instellingen menen te moeten waarschuwen voor caffeine, wie ben ik dan omdat in de wind te slaan.

In 1987 beweerde mijn arts dat er geen relatie was tussen aneurisma en cystennieren, daar had hij nog nooit van gehoord !! Dit terwijl het al ruim bekend was.

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2017 9:04 pm 

[quote="marleneanna"]Hallo Cin,

Er zijn twee typen cystenieren: type 1 en type 2

Bij het ene type is het verloop veel minder ernstig dan bij het andere type.

Dat wil zeggen: bij het ene type zullen ze er niet uit hoeven en heb je hooguit pijn van de druk.

Bij mij is een paar weken geleden geconstateerd dat ik cystes in mijn nieren en in mijn lever heb (en galstenen). De nierfunctie is (nog) niet verminderd, wel even geweest. Ik ben wel vrijwel aan 1 stuk door ziek (griep/verkoudheidklachten) en erg vermoeid, ook als ik niet ziek ben. Heb altijd dat volle buikgevoel maar kan ook mijn dikke darm zijn. Hebben anderen die cystes hebben, zonder dat nog duidelijk is dat het type 2 is ook deze klachten? Of heeft het 1 niks met het ander te maken? In ieder geval heb ik in januari een nieuwe buikecho, vervolgafspraak bij chirurg (ivm galstenen) en 12-2 eindelijk afspraak met de nefroloog.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]